Isamaa kulutas eurovalimiste kampaaniale ligi miljon eurot

Erakonna Isamaa ja tema liikmete kulud Euroopa Parlamendi valimiste kampaania läbiviimisel olid ligi miljon eurot, selgub erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) veebilehel avaldatud andmetest. Suurima omaosalusega panustas Riho Terras, kes kulutas kampaaniale ligi 162 000 eurot.
Isamaa teise kvartali poliitilise tegevuse kulud oli ERJK-le esitatud aruande kohaselt 767 163 eurot. Arvestades, et esimeses kvartalis olid poliitilise tegevuse kulud 40 491 eurot, võib nende kahe summa erinevust (726 163 eurot) pidada kulutusteks, mida erakond tegi 9. juuni eurovalimistel parema tulemuse saavutamiseks.
Osa erakonna nimekirjas europarlamenti kandideerinud poliitikutest panustas oma kampaaniasse ka enda ja sponsorite raha, kokku 252 816 eurot. Kui sellele summale liita erakonna teises kvartalis tehtud lisakulud (726 163), saab summaks 978 979 eurot, mida võib hinnata Isamaa kampaania ligikaudseteks kogukuludeks.
Reklaamiks kulutas Isamaa 687 200 eurot, millest 211 130 eurot läks internetireklaamile, 135 959 telereklaamile, 132 498 raadioreklaamile, 132 303 välireklaamile, 75 886 avalike ürituste korraldamiseks ning 61 882 reklaamitrükiste valmistamiseks.
Teatavasti võitis Isamaa valimistel kaks kohta: Euroopa Parlamenti pääsesid Jüri Ratas, kes erakonna valimisnimekirja ankrumehena kogus 33 612 häält ja Riho Terras, kes sai esinumbrina 23 917 häält.
Lisaks Terrasele ja Ratasele tasus erakonna üheksaliikmelises nimekirjas kandideerinutest kampaaniakulusid enda vahenditest veel ka erakonna esimees Urmas Reinsalu ja Urve Paris Palo.
Omavahenditest oli suurim panustaja Terras, kes ERJK lehel avaldatud deklaratsiooni kohaselt kulutas erinevates kanalites (välireklaam, raadio, internet) avaldatud reklaamidele ja avalike ürituste korraldamisele 161 630 eurot. Sellest suurim kulu (114 540 eurot) läks ettevõtte Inspired Universal McCann OÜ kaudu välireklaamile, kuid sama firma kaudu ostis Terras reklaami ka internetis ja raadios.
Terrase kuludest 21 435 eurot kattis ta ise, aga lisaks toetasid teda suurte summadega ka Parvel Pruunsild (30 000), Margus Linnamäe (25 000), Kuldar Väärsi (25 000), Alari Aho (14 998), Ahti Aho (10 000), Priit Jaagant (10 000), Toomas Luman (9991), Heldur Meerits (8685), Väino Kaldoja (3564) ja Armin Karu (2964).
Reinsalu kulutas oma kampaaniale 50 000 eurot, mille maksid kinni Jaan Pillesaar (20 000), Armin Karu (20 000) ja Jaanus Vool (10 000).
Ratase enda kampaaniakulud olid 39 691 eurot, millest suurimad kuluartklid olid Inspiredi kaudu umbes 11 000 eest ostetud tele- ja välireklaamid ning 7000 euro eest AS-ilt Kinkston ostetud reklaamitrükised. Ratase kampaania suurimad sponsorid olid Parvel Pruunsild (14 992 eurot), Heiti Hääl (10 000), Jaanus Vool (9615) ja Mait Meriloo (4982 eurot).
Palo kulud olid 1495 eurot, mis valdavalt läks välireklaamile ning ta kattis kulud isiklikest vahenditest.
Lisaks neljale juba väljatoodud kandidaadile pürgisid Isamaa nimekirjas Euroopa Parlamenti veel ka Riina Solman (kogus 1498 häält), Tõnis Lukas (1593), Virve Linder (1001), Üllar Saaremäe (1543) ja Ahti Kallikorm (258 häält).
Neist oli selle aasta esimeses kvartalis liikmemaksude ja annetustena Isamaad rahaliselt toetanud Kallikorm 20 770 euroga, Solman 6220 euroga, Lukas 1847, Palo 1013 ja Linder 40 euroga. Saaremäe ei olnud liikmemaksu tasunud ega annetusi teinud.
Toimetaja: Mait Ots