Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale

Tallink viis koostöös Tallinna Sadama ja Transiidikeskusega alates oktoobrist kaubalaeva Sea Wind linnasüdames asuvast Vanasadamast Muugale, mis suunab kesklinnast välja enam kui 40 000 kaubaveokit aastas ning vähendab märgatavalt nii liikluskoormust kui ka linnasisest õhusaastet.
"Eesti ja Soome vaheline kaubavedu näitab pidevat kasvutrendi ning näeme klientide nõudlusele tuginedes Muuga-Vuosaari regulaarliinil täiendavat potentsiaali," lausus Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister kolmapäeval Muugal liini ametlikul avamisel. "Sea Windi väljumisel Muugalt saame pakkuda ühelt poolt oma klientidele sujuvamat ja kiiremat teenust ning teisalt panustada tuntavalt Tallinna kesklinna läbiva transiitliikluse vähendamisse."
Laevareis Muugalt Vuosaarile on võrreldes Vanasadamaga 6 meremiili lühem, samuti pääsevad veofirmad oluliselt kiiremini Tallinna ringteeni ehk Eesti peamiste transpordisuundadeni.
"Kaubaveoteenuse arendamise vaatest annab Sea Windi ro-ro liikluse suundumine Muugale Tallinkile tänu ajavõidule selge konkurentsieelise Eesti-Soome vahelises kaubaveos," märkis Stalmeister.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmi sõnul on Muuga ja Vuosaari vahelise regulaarse kaubaveoliini taaskäivitumisel positiivne mõju nii Vanasadama arengule kui ka Tallinna kesklinna liikluskoormusele.
"Muuga-Vuosaari liini näol kaob Tallinna linnaliiklusest igapäevaselt nelja kilomeetri ulatuses haagistega veokeid ja aastases lõikes tähendab see enam kui 40 000 kaubaveoki suundumist kesklinnast välja," kirjeldas Kalm Sea Windi Muugale suundumise mõju. "Samuti loob see liin eelduse Põhja-Lõuna suunaliste veomahtude kasvuks ka tulevikus."
Taavi Aas: kaubavedude viimine Muugale leevendab linnaliikluse olukorda
Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas ütles, et kaubavedude viimine Muugale on järjest intensiivistuva sadamast saabuva autodevoo puhul mõistlik samm ja leevendab mõnevõrra linnaliikluse olukorda. "Liiklusintensiivsus on kasvamas ja sellises olukorras on targem anda Vanasadamas eelis sõiduautoga reisijatele," lausus Aas.
Taavi Aasa sõnul Sea Windi projekt Reidi tee rajamist kuidagi ei mõjuta, see lihtsalt leevendab mereäärse liikluse pingelist olukorda.
"Lisaks sellele Reidi tee loomulikult on ka kergliiklejatele, seal on rannapromenaad, seal on jalgrattateed, seal on palju muud, millest see kogu reiditee projekt koosneb ja tavaliiklus ju ikkagi sadamasse jääb ja kui me tahame ikkagi välja ehitada oma jalakäijate tänava kesklinnas, rohkem anda kesklinna jalakäijatele, see tähendab, et me peame andma ka sadamamasse tulevale tavaliiklusele, tavasõidukilte alternatiivi, kuidas kiiresti ilma kesklinna läbimata linnast välja saada," lausus Aas "Aktuaalsele kaamerale".
Reidi tee ehitust kaubavedude kolimine ei mõjuta
Valdo Kalm ütles hiljem "Aktuaalse kaamera" stuudios, et Reidi tee eesmärk jääb endiselt alles. "Protsess veokite välja viimiseks on pikk ja väiksemad autod ja sõiduautod ju jäävad. Liikluslahendus, mida me praegu välja ehitame, põhineb väga palju sellel, et tekib mitmeid väljapääse sadamast ja Reidi tee on siin väga suureks abiks, et kogu liiklusvoogu suunata," ütles Kalm.
Kalmu sõnul on alternatiivina kaalutud ka tunneli ehitamist, ent see on väga kallis. Ta lisas, et Reidi tee ei ole nii transpordikeskne kui arvatakse.
Transiidikeskuse juhatuse esimehe Vladimir Popovi sõnul on Muuga terminali infrastruktuur juba täna arvestanud mitme ro-ro-tüüpi laevaliini teenindamisega ööpäevas. "Tegime vajalikud lisainvesteeringud ja täiendasime ettevõtte infosüsteemi. Oleme valmis Muuga-Vuosaari liini kiireks arenguks," ütles Popov.
"Lisaks on Helsingi ja Muuga vahelise kaubaveoliini avamine oluline sündmus kogu Eesti transiidisektorile, sest on astutud praktiline samm realiseerimaks ambitsioonikas projekt põhja-lõuna suunal liikuvate kaupade mahu kasvatamisel. Selliste mastaapsete plaanide elluviimisel on ülioluline avaliku ja erasektori vastastik koostöö," lisas Transiidikeskuse juht.
152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb tööpäevadel kaks ning pühapäeviti ühe edasi-tagasi reisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva Vanasadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.
Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele.
Toimetaja: Aleksander Krjukov