Tarbijahinnad tõusid novembris aastaga 4,2 protsenti ({{commentsTotal}})

Tarbijahinnad tõusid novembris võrreldes oktoobriga 0,5 protsenti ja võrreldes eelmise aasta novembriga 4,2 protsenti.

Kaubad olid mullu novembriga võrreldes 5,4 protsenti ja teenused 2,1 protsenti kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta novembriga võrreldes tõusnud 8,3 protsenti ja mittereguleeritavad hinnad 3,1 protsenti, teatas statistikaamet.

Eelmise aasta novembriga võrreldes mõjutas tarbijahindu enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 7,8 protsendi suurune kallinemine, mis andis kogutõusust kaks viiendikku.

Piim, piimatooted ja munad kallinesid 13,3 protsenti, köögivili 17,2 protsenti ja puuvili 14,6 protsenti. Mootorikütuse ning alkohoolsete jookide ja tubaka kallinemine andsid kogutõusust kumbki viiendiku, kusjuures viimasest poole andis õlle 27,2 protsenti hinnatõus.

Nii bensiin kui ka diislikütus olid 16 protsenti kallimad kui mullu samal ajal. Toidukaupadest on eelmise aasta novembriga võrreldes enim kallinenud või (54 protsenti), kartul (28 protsenti) ja värske köögivili (23 protsenti).

Viimati oli tarbijahinnaindeksi muutus eelmise aasta sama kuuga võrreldes üle 4,2 protsenti märtsis 2012, mil muutus oli 4,4 protsenti.

Oktoobriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit novembris kõige rohkem mootorikütuse 7,8 protsendi suurune hinnatõus. Suuremat mõju kuumuutusele avaldas ka toidu ühe protsendi võrra kallinemine.

Toimetaja: Marek Kuul



Reportaaž | Lipuvabrik: isegi näidised osteti riiulitelt ära!

Kohe 24-aastaseks saav AS Lipuvabrik teeb sel nädalal oma tegevusajaloo suurimat lipumüüki - eestlased tahavad just juubeliks oma majalipud uute vastu vahetada, võileivad lipukestega kaunistada ja paraadile lippudega kaasa elama minna. ERR.ee käis vaatamas, kuidas eestlased taas kannatlikult järjekorras seisavad, sedakorda lipuostusabas.

Sagedased digiboksi restardid on paratamatus, ent igapäevaselt nendega leppima siiski ei pea.

Rike digiboksis: kümnendik Elisa kliente hädas igapäevaste restartidega

Tuhanded Elisa kliendid on viimasel ajal hädas oma digibokside sagedase restardiga. Ettevõte tunnistab, et kümnendikul nende klientidest on digiboksi tarkvararikke tõttu iseeneslikud taaskäivitused muutunud igapäevasteks. Konkurent Telia teeb aga digiboksidele plaanipäraseid tarkvarauuendusi kuni kaks korda nädalas.

Järjejutt: kuidas ma Muski auto ära varastasin
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: