Aastalõpul suurenes Omniva pakivoog poole võrra
Aastalõpul suurenes Eesti postifirma Omnivaga saadetud pakkide arv võrreldes eelmise aastaga poole võrra, kuid saadetud kirjade arv jäi samaks.
Jõulude aegne pakisaadetiste arv suureneb igal aastal ning üha rohkem saadetakse pakke ka välismaalt, vahendasid ERR-i raadiouudised.
Eesti postifirma Omniva juhatuse esimehe Joona Saluveeri sõnul kanti nende kaudu jõulude ajal laiali poole rohkem pakke kui eelmisel aastal. Kõige kiirematel nädalatel oli pakkide arv 300 000 ning et kõik pakid jõuaks õigeaegselt kohale, rakendati ka lisa abijõude.
"Enne jõule viimased päevad me rakendasime praktiliselt terve organisatsiooni nii pakke sorteerima, kodeerima, välja vedama, pakiautomaatide juures inimesi aitama. Kogu organisatsioon oli rakkes. Kirjamaht jäi samaks, mis oli eelmine aasta. See on umbes üks miljon margiga kirja. Selles mõttes me oleme väga rahul. See oli selline natuke positiivne uudis arvestades seda, et kui palju kirjamahud iga-aastaselt on langenud," ütles Saluveer.
Saluveeri sõnul saadeti ka sel aastal kõige rohkem pakke Eesti siseselt. Pakke saadeti nii erakliendilt erakliendile kui ka Eesti e-kauplustest.
"Järjest kiiremini kasvavad mahud, mis tulevad mujalt. Hiina pakid kindlasti, Ali Express, Amazonist tulnud pakid - need on kõige suurema kasvukohaga kohad," ütles Saluveer.
Järgmisteks jõuludeks valmib Eesti postil uus logistikakeskus, mis aitab lahendada ruumipuudusega jõuludel tekkinud probleemid.
"Antud hetkel ainuüksi logistikakeskus jäi füüsiliselt väikseks. Me õnneks alustasime uue logistikakeskuse ehitamist ja järgmiseks aastaks oleme valmis, et järgmise aasta jõulumahud veel paremini ära teenindada. Teiseks ka kindlasti see, et pakiautomaadid olid täis pidevalt. Kuigi me täitsime neid kolm neli viis korda päevas, siis maht oli ikkagi niipalju suur, et me ei jõudnud nii kiiresti neid täita, kui me oleks soovinud," nentis Saluveer.
Uuel aastal Eesti post postkontoreid sulgeda ei kavatse. Juurde plaanitakse paigaldada 200-300 pakiautomaati.
"On võimalus, et mõni postkontor muutub kas postipunktiks või tuleb mõne postkontori juurde abiks pakiautomaat. Sellised variandid on loomulikult olemas. Me jälgime kliendi käitumist ja siis vastavalt sellele adapteerime enda käitumist samamoodi," Saluveer.
Eesti Post jätkab ka oma IT-süsteemide arendamist, et muuta need kliendile mugavamaks.
Toimetaja: Marek Kuul