Manilaiu vana hõljuk ajab asja ära, kuid päästemasinaks see ei sobi ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Manilaiu ja mandri vahel ühendust pidav kümme aastat vana hõljuk tahab aeg-ajalt putitamist, aga ajab veel asja ära küll, kinnitasid hõljukijuhid "Aktuaalsele kaamerale".

Tänu hõljukile ja tublidele meestele päästeti kaks inimest nädalatagusest tragöödiast, kui läbi jää vajunud kaubikus hukkus neli inimest.

Saare ja mandri vahel on maad vähem kui kilomeeter ja graafiku järgi tehakse iga päev kaks reisi. Peale selle veel teisipäevased ja reedesed nö kaubareisid, kus saarerahvas mandrile tuuakse, et nad Pootsi poest toitu saaksid osta.

Talvel ajab hõljuk, kus pole kümmetki kohta, asja ära, suvel aga peab ühendust liinipaat Manija Mann.

Hõljukijuhid Evo Pull ja Herki Idvand on ametis jaanuari keskpaigast. Nende sõiduriist sattus huviorbiiti seoses eelmise nädala traagilise sündmusega. Esmaspäeval nad sellest enam rääkida ei soovi, aga amfiibmasinast räägivad hea meelega.

"Olen rahul, töötab. Kui on vaja, Vene masinat saab alati remontida. Väljamaa masinatele, uutele, võimsatele sedasi ligi ei pääse igale poole. See ajab meil asja ära," rääkis Herki Idvand.

"Kui tal natukene iluravi teha ja tehnilist poolt natukene putitame siin jõudumööda, siis ikka saab," lisas Evo Pull.

Aga päästemasinaks ta ei sobi, kinnitavad mehed.

"Ei, päästmiseks on ta ikka null. Tal on kitsad sissepääsud, tal ei ole kuskilt kinni haarata, hoida. Varustust ei ole kuskile panna, päästevarustust. Saab hädaga, jah, hädaga saab, nagu nädal tagasi," märkis Pull.

Mehed nagu teaksid, et praegu pole Pärnu linnal uue hõljuki ostmiseks raha. Tulevikus seda muidugi ei välistata.

"Eks selle peale tuleb mõelda. Need on need üllatused, mis ühinemine kaasa toob. Ta läbis just ülevaatuse ja tegelikult ta on vägagi töökorras masin praegu. Ta maksis omal ajal üle 100 000 euro ja uus sarnane riist maksaks üle 150 000 euro," selgitas Pärnu abilinnapea Siim Suursild.

Hõljuk on toodetud Venemaal ja seal kasutatakse seda mageveekogudel. Merevesi on aga soolane ja seetõttu vajavad mõned osad aeg-ajalt välja vahetamist, ütles Suursild.

Aga sellega saadakse hakkama. Peaasi, et hõljukil on ametis tublid mehed ja suvel kolivad nad ümber liinipaati.

Toimetaja: Laur Viirand



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: