Kütusemüüja: biokütuse lisamine võib tõsta diisli hinda ({{commentsTotal}})

Tavapärast autokütust saab tanklatest osta veel viimaseid päevi, sest 1. maist peavad kõik Eestis müüdavad autokütused sisaldama biokütust. Diislikütuste puhul võib see tähendada mõningast hinnatõusu.

Neste hulgimüügijuht Urmas Kuuse selgitas "Ringvaates", et seoses euronormatiividega tuleb kütusemüüjatel hakata lisama bensiinile näiteks etanooli. Bensiini puhul ei muutu esialgu tavatarbija jaoks midagi, sest etanooli lisatakse kütusele juba praegu.

Sel aastal ei pea veel muretsema ka diislimootoriga auto omanikud.

"Kui rääkida biokütustest, siis kui diislikütuse auto omanik avab kütusepaagi luugi ja seal on kirjutatud "No bio", siis piltlikult öeldes see käib tavalise biodiisli kohta, mis on biokütuse esimene põlvkond ja seda ei tohi lisada diislikütusele rohkem kui seitse protsenti," rääkis Kuuse.

"Samas turule tuleb müüki veel ka teine põlvkond, mille lühend on HVO, mida hakkame meie lisama oma diislikütusele. HVO-le ei ole mingeid piiranguid, seda müüakse Soomes ka sajaprotsendiliselt ja see ei tekita mingeid probleeme autojuhile ka tulevikus," lisas ta.

Kuuse sõnul peavad kütusemüüjad hakkama lisama bensiini ja diislisse 3,1 protsenti biotoodet müüdava kuukoguse kohta.

"See 3,1 protsenti on niivõrd väikene biosisaldus, et ka praegu on autotootjad pannud kasutusjuhendisse kirja, et bensiinile tohib lisada kuni viis protsenti ja diislikütusele kuni seitse protsenti biokütust," ütles Kuuse.

Kuuse selgitas, et kuna HVO toodetakse loomsetest ja taimsetest rasvadest, mis maksab rohkem kui nafta, siis see muudab ka diislikütuse kallimaks.

"Kui räägime bensiinist 95, siis sinna hakatakse lisama etanooli ja see suures pildis hinda ei muuda. Diisel pigem läheb natukene kallimaks," tõdes ta. "Kuna biokütus on ikkagi kallim kui tavaline fossiilne kütus, siis see toote lõpphinda natuke ikkagi kergitab."

Kuuse rääkis, et bensiin 95 tähistatakse praegu märgiga E5, mis tähendab, et selles on kuni viis protsenti etanooli. Järgmisest aastast muutub see märgis 95 puhul E10-ks ehk etanooli maht läheb tunduvalt suuremaks.

Vanemad autod, mille mootorid suurema mahuga etanooliga bensiini 95 kasutada ei saa, võivad Kuuse sõnul hakata selle asemel kasutama bensiini 98, sest selle tähis jääb endiselt E5-ks.

Ta kinnitas, et kui diislikütusele on lisatud HVO-d, siis see on võrdväärne tavadiislikütusega. "Pigem on küsimus esimeses põlvkonnas, mis võib hakata probleeme tekitama järgmine aasta," lisas Kuuse.

Kuuse sõnul on muudatuse mõte CO2 heitmete vähendamine. Tema kinnitusel on sellest ka kasu.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: