Alates teisipäevast hakkab bensiin 95 ja diisel sisaldama biokoostisaineid
Bensiini 95 ja tavalist diislikütust peatselt Eestis enam ei müüda, sest vastavalt Euroopa Liidu direktiivile hakatakse alates teisipäevast turustama biokütust, kus eelpoolnimetatud kütusetüüpidele on lisatud biokoostiaineid. Biokütus läheb senisest kütusest paari sendi võrra kallimaks ja seda hakkab kuluma rohkem.
Alates teisipäevast hakkab kehtima uus vedelkütuse seadus, mis kohustab kütusemüüjaid lisama bensiinile ja diislile 3,1 protsendi energiamahu ulatuses biokütuseid. Selle tõttu hakkab bensiin 95 sisaldama viis protsenti etanooli ning diislikütus 3,5 protsenti biokomponenti. Bensiin 98 jääb tavakütuseks, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu tegevjuht Arno Sillat ütles, et sel aastal ei mõjuta see veel tarbijat kuigivõrd, ent järgmise aasta aprillist, kui bioetanooli osakaal suureneb kümeni, on muudatus tuntavam.
Diislikütuses tõuseb siis biokoostise osa seitsme protsendini, kuid see sobib endiselt kõikidele autodele. Sillati sõnul võib järgmist aastat silmas pidades oma auto kütusesobivust kontrollida maanteameti kodulehel. Üldistades peaks kütuse kasutamist jälgima uuemad diiselmootoriga autod ja vanad, karburaator-bensiinimootoriga autod.
Reval Groupi tegevjuht Andrei Gudim ütles, et mõned tootjad näevad seda kohe ette, et nende teatud mootorid ja mudelid ei hakka selle kütusega korralikult tööle. "Üldiselt mootori ja kütuseaparatuuri suurem kulu ehk siis väiksem eluiga. Kuigi see nagu väga suur uudis ei ole ja need direktiividest on räägitud juba kümme aastat ja katseid on ka tehtud. Kõik kaasaegsed mootorid on juba tehtud selle arvestusega, et nad hakkavad töötama ja sõitma biolisanditega kütusega," rääkis Gudim.
Kuna tänavu lisatakse biokomponente kütusele vähesel määral, siis tanklates uut bensiini tüüpi 95 E5 ja diislit D B3,5 eraldi tähistama ei hakata. Küll aga tõstab biolisand kütuste hinda.
Circle K mootorikütutse kategooria juht Ivo Popp lausus, et kuna biokütuseid on tänases turuolukorras kulukam toota kui tavalisi fossilseid mootorikütuseid, siis võib arvata, et hinnad suurenevad kuni paari sendi võrra. "Kui suur see täpne hinnatõus on saab olema, selgub ilmselt lähinädalatel ja konkurents paneb selle paika," sõnas Popp.
Kuna biokütuse energiaväärtus on madalam, kulub seda ka tavakütusest rohkem, ütles Arno Sillat.
Eesti oli Euroopa Liidus viimane riik, kes ei nõudnud tarnijatelt biokütuse kasutamist.
Toimetaja: Aleksander Krjukov