Maanteeamet on ohutuse suurendamiseks täristite rajamise suhtes pigem tagasihoidlik ({{commentsTotal}})

Saaremaal on ehitatud ristmikke ohutumaks alles pärast seda, kui neis paigus on toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetus. Maanteeameti sõnul kõike korraga ei jõua, kuid ka lihtsamate ja odavamate ohutust tagavate lahenduste puhul jääb amet tagasihoidlikuks.

Umbes aasta tagasi sõitis üks naisterahvas Saaremaal ühel ristmikul STOP märgi alt peatumata peateele autole ette. Tagajärjeks üks hukkunu. Alles pärast seda sattus see Saaremaa ristmik liiklusohutuse erilise tähelepanu alla - vähendatud on peateel piirkiirust, ristmiku nähtavust on parandatud ja tänavu sai see ristmik ka enne STOP märki täristid, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Minu andmetel on see Saaremaa ristmik sellel aastal ainus, mis saab täristid. Varem on tehtud, aga sel aastal on see Saaremaa ristmik ainus. Ei ole uuritud, kas nende kasutegur on suur või väike. Pigem on neid tehtud eriotsusega ja vähesel määral," rääkis maanteeameti liiklusohtlike kohtade koordinaator Janno Vilberg.

Tegelikult on autojuhi jaoks sellisel täristil kaks funktsiooni - lisaks tähelepanu juhtimisele teeb see täristi ka selle ületamise lihtsalt ebamugavaks.

Saare maakonna liikluskomisjoni esimees ja ka Saaremaa politseijuht on seisukohal, et sellist märgistust peaks liiklusohutuse tagamiseks ja õnnetuste ennetamiseks rohkematele STOP märkidega ristmikele maha märkima.

"Liiklusõnnetused on ikkagi suuresti seotud ka inimfaktoriga. Ja kui liikluskorraldusvahendeid paigaldatakse ja teid ehitatakse, siis üritatakse kõik teha niimoodi, et inimeksimuse tagajärjel oleksid kahjud võimalikult väikesed. Kõik, mis muudab liiklust ohutumaks, on ääretult positiivne," kommenteeris Kuressaare politseijaoskonna juht Rainer Antsaar.

"Saaremaal kindlasti on neid ristmikke veel, kus vähemalt mina näeksin, et võiksid need täristid olla. Ma usun, et ka maanteeameti esindaja näeb, et need võiksid seal olla. Mina kiidan need väga heaks, sest nad juhivad autojuhi tähelepanu sellele, et liiklusolukord muutub," rääkis Saare maakonna liikluskomisjoni esimees Mikk Tuisk.

Tee-ehituse vaatevinklist on füüsilist tähelepanu tekitava täristi mahamärkimine ristmike ümberehitamisest sadu kordi odavam. Maanteeamet väidab, et täristi mahamärkimine maksaks ühe ristmiku kohta 100-150 eurot.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: