Jaekaubanduse müügitulu stabiilne kasv jätkus ka augustis ({{commentsTotal}})

{{1538111160000 | amCalendar}}
Jaekaubanduse müügitulu mahuindeksi muutus.
Jaekaubanduse müügitulu mahuindeksi muutus. Autor/allikas: Statistikaamet

Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes augustis eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades kaks protsenti, teatab statistikaamet.

Augustis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 619,7 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta augustiga võrreldes neli protsenti.

Müügitulu suurenes viiel ja vähenes kahel tegevusalal. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 15 protsenti. Müügitulu suurenes veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) (kasv 11 protsenti), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv üheksa protsenti), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade (kasv neli protsenti) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv kaks protsenti).

Müügitulu vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta augustiga võrreldes ühe protsendi.

Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido ütles ERR-i raadiouudistele, et tarbijad naudivad praegu sissetulekute kasvu. Kaupluste kogemus ütleb, et eestlaste toitumisharjumused on läinud aastatega järjest tervislikumaks.

"Juba mitmendat aastat järjest kasvab värske puu- ja juurvilja osakaal, ainuüksi eelmise aastaga võrreldes on kasv olnud üle kümne protsendi. Samamoodi on tarbijate nõudlus tervislike toodete järele üleüldiselt kasvanud ja ka tootjad on sellega järjest rohkem arvestama," ütles Miido.

Näiteks on müügile tulnud paljud sellised tooted, kuhu ei ole lisatud enam nii palju suhkrut. Müük näitab, et nõudlus nende toodete järele on suur.

"Samuti on näha, et eestlased on hakanud hinna asemel eelistama rohkem kvaliteeti. Ostetakse rohkem tooteid, kus on kasutatud kvaliteetsemat toorainet. Tavapärase valge saia asemel eelistatakse täisteratooteid. Tavalise keeduvorsti asemel eelistatkase sinki või fileetooteid. Samuti on kasvanud smuutide müük," rääkis Miido.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes neli protsenti.

2018. aasta kaheksa kuuga (jaanuar–august) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 0,5 protsenti.

Allikas: ERR



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: