RMK ehitab tänavu metsa väljaveoks enim teid Ida-Virumaale
Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) ehitab sel aastal metsa väljaveoks kõige rohkem teid Ida-Virumaale. Eestis umbes 12 000 kilomeetrit metsateid haldav RMK investeerib neisse üle 20 miljoni euro aastas.
Sarnaselt viimaste aastatega ehitab ja rekonstrueerib RMK tänavu Eestis üle 300 kilomeetri teid. Neist kõige rohkem, poolsada kilomeetrit metsateid, asub Ida-Virumaal, vahendas "Aktuaalne kaamera".
RMK metsaparandustalituse juhataja Margus Reimanni sõnul on Ida-Virumaa Eesti mõistes väga metsane maa, kus on väga suured riigimetsa massiivid. "Ja kui on suured riigimetsa massiivid, siis on ka suured raiemahud. Ja sellest tulenevad ka RMK kõige suuremad panused siia maakonda," rääkis ta.
RMK metsateid kasutavad lisaks metsamasinatele kohalikud elanikud, seenelised-marjulised, aga ka rattaga ja jalgsi matkajad. Riigimetsa läbivatel teedel kulgeb ka näiteks Rally Estonia. Reimann tunnistas, et eri sihtgrupid soovivad neilt erinevaid teekatteid, kuid RMK lähtub eelkõige metsaparanduslikust vaatenurgast.
"Eks meile tuleb igal aastal kirju erinevatele tasanditele. Küll on tee kehvakene ja ei kannata sõiduautoga sõita. Küll on tee kehvakene, et ei kannata jalgrattaga sõita. Küll on teel suured kivid, mis on jalge all raske. Ja samas ütleb mõni suure auto juht, et teed on halvad, et ei kanna autot. Eks siin tuleb leida kompromiss," rääkis Reimann.
"RMK ei suuda kõiki soove täita ja me oleme võtnud endale eesmärgiks tagada see, et meie, RMK huvid oleks tagatud, et metsaveoautod saaks sõita metsateede peal. Me oleme rajanud ka mõned puhkemajanduslikud teed, eks seal siis ole puhkajatele rohkem tähelepanu pööratud," lisas ta.
Metsateedel kruusa osakaalu vähendamiseks kasutas RMK sel aastal esimest korda teekattematerjalina põlevkivituhka, et seda tavaliselt mägedena ladestatavat põlevkivitööstuse jäädet veidigi väärindada. Kas põlevkivituhk metsateede ehitamiseks sobib, peaks selguma pärast sügisel testlõigul toimuvat metsavedu.
Toimetaja: Barbara Oja