Paldiski LNG-terminali ehitus on tähtajast ees

Paldiskisse rajatav LNG-terminal.
Paldiskisse rajatav LNG-terminal. Autor/allikas: Alexela

Paldiski LNG-terminali haalamiskai platvormi laiendus sai valmis kümme päeva enne tähtaega ning see antakse reedel Eleringile üle. Jäänud on veel viimane etapp, mille käigus ehitatakse laeva kinnituspoid ehk paalid.

Paldiski Pakrineeme sadama haalamiskai platvormi põhimahu andsid Alexela ja Infortar Eleringile gaasitöödeks enne tähtaega üle augusti lõpus.

Platvormi 200-ruutmeetrine laiendus valmib neljapäeval, kümme päeva enne lubatud tähtaega. Kõik platvormi ja paalide ehitamiseks vajalikud 133 toruvaia on nüüdseks tugevasse sinisavisse kinni rammitud, teatas Alexela.

"Nüüd, mil kindel vundament valmis, merepõhja geoloogia ja spetsiaalse vaiatehnikaga seotud suuremad riskid maas ning jääb võitlus eelkõige tuulte ja lainetega, saame veel kord kinnitada, et sadama ehitusosa valmib tähtaegselt oktoobri lõpuks," ütles Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.

Kevadel leppisid Eesti ja Soome kokku, et laev tuleb esimesena sinna, kus terminal valmis saab. Hääle sõnul on Alexela ja Infortar, projekteerijaid, ehitajad, ja logistikud selle nimel terve viimase poolaasta töötanud.

Paldiski LNG terminal koosneb kolmest osast – sadamast, Eleringi toruühendusest Balticconnectoriga ja laevast. Alexela ja Infortar vastutavad kai ja sadamarajatiste valmimise eest.

Terminal suudab vastu võtta neli tankerit kuus

12. septembril registreeriti Pakrineeme sadam sadamaregistris. Sadamasse rajatava kai ääres hakkab peatuma LNG-ujuvterminal taasgaasistamise seadmetega ning selle kõrval hakkavad peatuma LNG-tankerid, millega pumbatakse veeldatud maagaas ujuvterminali ja meres asuva gaasitoru kaudu maismaale.

Maksimaalselt suudab ujuvterminal võtta vastu neli LNG-tankerit kuus ehk 48 tankerit aastas.

LNG-ujuvterminal ja selle meeskonnad tulevad välisriikidest. Meeskond vahetub osaliselt kaks-kolm korda kuus.

Kai rajajad on teinud majandusministeeriumile ettepaneku lisada Pakrineeme sadam rahvusvaheliseks liikluseks avatud piiripunktide nimekirja, sest tanker seisab sadamas pikka aega ning töötab ööpäev ringi, mistõttu ei ole võimalik sellele meeskonnavahetuse piiritoiminguteks teise sadamasse suunduda.

Toimetaja: Karin Koppel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: