Minister kinnitas Rail Balticu Pärnumaa trassi uue planeeringu
Majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo käskkirjaga võeti vastu Rail Balticu Pärnumaa raudtee trassi uus planeering; eelmise planeeringu oli tühistanud riigikohus.
Eelmise Pärnumaa trassi planeeringu tühistas riigikohus 2020. aastal osaliselt lõikudes, kus polnud piisavalt hinnatud kaasnevaid Rail Balticu mõju trassi kõrvale jäävale Luitemaa linnualale ja kus nüüd uut planeeringulahendust koostatakse.
Rail Balticu Pärnumaa uueks trassiks kaaluti kokku kuute alternatiivset lahendust, hinnates nende keskkonna- ja sotsiaalmajanduslikke mõjusid.
Uus trass algab Silla külast, edasi kulgeb Vaskrääma küla idaservast ja Rabaküla servast läbi Ilvese küla hõredalt asustatud piirkonna, Kõveri külas piki Ura jõge, kirde-edela suunas läbi Laiksaare ja Nepste külade, Krundiküla idaosas liitub varem planeeritud trassiga Penu külas.
"Planeeringulahendus on saanud tänaseks kooskõlastuse kõigilt asjaomastelt asutustelt," ütles regionaal- ja põllumajandusministeeriumi Rail Balticu projektijuht Eleri Kautlenbach.
Rail Balticu eelistatud trassialternatiivile on koostatud planeeringulahendus, mis näeb ette raudtee arendamise põhimõtted. Näiteks nähakse ette raudtee ehitamiseks 350 meetri laiune trassikoridor; Surju (Saarde vald) ja Urissaare (Häädemeeste vald) lähistel kohalikud peatused koos juurdepääsuteedega;
eritasandilised ristumised veekogude ja teedega, sealhulgas perspektiivse Via Baltica Pärnu möödasõiduga.
Samuti nähakse ette tingimused maaparandussüsteemide toimimiseks ja müra leevendusvajadusega alad nii inimeste kui ka lindude kaitseks. Raudtee projekteerimisel töötatakse välja konkreetsed lahendused müra vähendamiseks ning ökoduktid koos 500-meetrise kaitsevööndiga suurulukite liikumiseks üle raudtee.
Lisaks on ette nähtud veekogudega ristumisel läbipääsud väiksematele loomadele, Rabaküla siduskoridor Luitemaa ja Kikepera-Soomaa metsiseasurkondade sidususe tagamiseks ja roheline võrgustik riigikohtu poolt tühistatud Rail Balticu trassikoridoris.
Planeeringus on välja toodud ka keskkonnakaitselised meetmed, hüvitusmeetmed ja hüvitusmeetmeid toetavad meetmed, mis on kohustuslikud järgimiseks.
Planeeringumaterjalide avalik väljapanek ja avalikud arutelud toimuvad selle aasta septembrist novembrini.
Toimetaja: Marko Tooming