Raadil asuti likvideerima vanarehvide hunnikuid
Reedel asus riik asendustäitmise korras likvideerima Tartus Raadil seisvaid vanarehvide hunnikuid. Ümbertöödeldud rehvid lähevad kasutusse kütusena.
Raadil on praegu hinnanguliselt 12 tuhat tonni rehve, kuid 1. veebruariks peaks esimesed tuhat tonni saama taaskäideldud, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Protsess on väga lihtne. Me oleme siia toonud purusti ja siis sellega teeme väiksemat fraktsiooni, mida on hea transportida. Lisaks meie partnerite jaoks, kes kasutavad neid rehvijäätmeid kütuseks, on sellise suurusega jäätmeid lihtsam kasutada," rääkis Ragn-Sellsi juhatuse esimees Rain Vääna.
Ragn-Sellsil on praegu pakkumised neljalt partnerilt, kes on kütusest huvitatud. Paar päeva tagasi sai ka Eesti Energia Iru elektrijaam loa, millega võib põletada kuni viis tuhat tonni rehvihaket aastas. Seega on Ragn-Sellsil võimalus teha koostööd ka Eesti Energiaga.
Koristustööde maksumus nõutakse hiljem välja MTÜ Rehviringluselt, AS Kuusakoskilt ja OÜ Rubronicult, kes pole rehvide ümbertöötlemisega seni hakkama saanud.
"Te võib-olla näete küll, et kui siin on rehvid hunnikus, kus see oht siis on,, aga tegelikult, kui te teate näiteks, mis juhtus Hispaanias kevadel, kus siinse kogusega võrreldav kogus läks põlema, siis tuli elanikud evakueerida kaheks nädalaks. Kui see Tartu rehvihunnik siin põlema peaks minema, siis ma ennustan, et ebasoodsate tuulte korral evakueeritakse pool Tartu linna kaheks nädalaks. Mina näen siin igal juhul ohtu," selgitas keskkonnainspektsiooni peadirektor Peeter Volkov.
Eesti looduses on praegu umbes 20 tuhat tonni vanarehve ja neid hakatakse likvideerima vastavalt keskkonnalubade lõppemisele.
Jäätmed tohivad seaduse järgi seista ühel kohal kuni kolm aastat, pärast seda tuleb need sealt eemaldada.
Keskkonnainspektsioon loodab, et asendustäitmine on piisavalt distsiplineeriv, et ettevõtted hakkavad edaspidi ilma riigipoolse surveta oma kohustusi täitma.
Toimetaja: Merili Nael