Maanteeamet plaanib Tartu-Riia ringristmiku kahetasandiliseks ehitamist ({{commentsTotal}})

Teetööd.
Teetööd. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Maanteeamet soovib Eesti ühe kõige õnnetusterohkema ristmiku ehk Tartu-Riia ringi kahetasandiliseks ehitada. Ideaalis võiks uus ristmik valmida 2021. aastal.

Tartu lõunaservas saavad kokku Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ja Jõhvi-Tartu-Valga maantee. Viimane kannab Tartlaste jaoks Riia tänava nime, saab alguse kesklinnast ja ühendab linlasi näiteks Elvaga.

Seal samas ristmiku juures asub ka üha suuremaks kasvav Lõunakeskus, ning sestap pole ime, et teede kohtumispaika ehitatud ringristmik liikluskoormust välja ei kanna. Läinud aastal tõid Riia ringil toimunud õnnetused kindlustufirmadele 160 kindlustusjuhtumit ja kokku tuli neist kahjunõudeid üle kahesaja tuhande euro.

"Põhilised õnnetused on siis kas peateele ettesõit, ehk siis sõidetakse ringi peal olevale sõidueesõigust omavale sõidukile ette. Või siis reavahetamisel ringi välimisest reast ei keerata välja vaid jätkatakse otseliikumist. Kuigi ta on liikluskorraldusvahenditega reguleeritud, siis paljud juhid ei pane seda tähele. Ja väga palju annavad tooni ka tagant otsasõidud," ütles Lõuna prefektuuri politseileitnant Kaido Iste.

Ka Kaido Iste tõdes, et tegemist on Tartu ühe suurema koormusega ristmikuga ning kiireid lahendusi seal väga ei ole ning inimesed peavald lihtsalt tähelepanelikud olema.

Seda, kuidas Riia ringristmiku olukorda parandada, on Tartu linn ja maanteeamet arutanud juba üle kümne aasta ning tänaseks on lauale jäänud plaan teha ristmik kahetasandiliseks. Räägib Maanteeameti lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Janar Taal.

"Oleme koostanud projekteerimise lähteülesannet. Kogu see ehitustegevus ei puuduta ainult Riia sõlme. Riia sõlm on plaanis teha kahetasandiline. Ringristmik ja Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa üle viia ringist. Aga ehitus puudutab ka seda, et Aardla ringristmik likvideeritakse. Asemele ehitatakse risttee," rääkis maanteeameti lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Janar Taal.

Ehk plaanitavad ümberkorraldused algavad Tallinna poolt vaadates juba Raja tänava juurest ja lõppevad seal, kus Võru poole kulgev maantee kohtub Variku viadukti juures raudteega.

"Kuna kaovad ära samatasandilised ristmikud, siis tekivad kogujateed. Kindlasti mingil määral teekonnad pikenevad, aga samas on tagatud ka hea läbilaskevõime ja sujuvus liiklemisel," selgitas Taal.

Sel nädalal plaanib maanteeamet saata Tartu linnale ka omapoolse nägemuse ning projekteerimistingimuste menetlus, muuhulgas kohalike kaasamine võiks alata märtsikuus.

Taal ütles, et kehtiva teehoiukava alusel peaks ehitus algama 2020. aastal. Kui kõik väga hästi läheb, siis 2021. aastal kõige varem on see objekt valmis. Ega ta varem kindlasti ei jõua valmis.

Justnimelt seetõttu, et ümber on tarvis teha ka Riia ringristmiku ümbritsev teedevõrgustik, ei plaani maanteeamet projektiga üksi pihta hakata. Oma osa ligi seitseteist miljonit eurot maksvast projektist jääb ka linna teha. Kui suur osa, selles loodab Taal paari kuu jooksul kokkuleppele jõuda.

Toimetaja: Indrek Kuus



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: