Tartusse rajatav "turboring" võimaldab ka piirkiirust tõsta
Maanteeameti plaanide järgi muutub Tartus asuv Riia ringristmik kolmetasandiliseks ehk nn turboringiks ning Tallinnast Võru suunas sõitjad võivad endale ka Tartu linna juures lubada kiirust kuni 80 km/h.
Läinud aastal toimus Tartu lõunapiiril, seal kus kohtuvad Tallinn-Tartu-Võru-Luhama maantee ja Jõhvi-Tartu-Valga maantee, nii palju õnnetusi, et kindlustusfirmadele tähendas see üle 200 000 euro jagu nõudeid. Nii politsei kui ka maanteeamet on juba ammu tõdenud, et Riia ringiks kutsutud ristmik suurt liikluskoormust välja ei kanna.
Kui kõik läheb plaanipäraselt, saab järgmisel aastal valmis uue lahenduse projekt ja 2021. aastal on Riia ring kolme tasandiline. See tähendab, et jalakäijad saavad ringi alt läbi tunnelite ning Tallinna ja Võru vaheline liiklus viiakse viaduktiga ringist üle. Ring ise ehitatakse ümber nii-öelda turboristmikuks.
"Turboringi põhimõte on selline, et liikleja ei tohi muuta sõiduradu ringi peal. Otsused tuleb teha enne, kui liikleja tuleb turboringile," selgitas maanteeameti lõunaregiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski.
See omakorda tähendab, et kui auto tuleb näiteks kesklinnast ja soovib Tallinna poole sõita, ei pea ta ringile minema, vaid võib ringi kõrvalt kohe paremale pöörata. Ja kui keegi tahab kesklinna poolt Valga suunas minna, siis püsib ta ringil lihtsalt oma sõidurajal ja peaks sujuvalt kohale jõudma. Õigemini üks väike takistus ootab teda veel ees, sest Aardla tänava ja Valga maantee ristumiskohta, kus praegu on tavaline ristmik, ehitatakse samuti turboring.
Kõige rohkem sujuvust ja kiirust peaks lisanduma ikkagi Tallinna-Võru suunal, kus kiirusepiirang võib tõusta kuni 80 kilomeetrini tunnis. Nimelt lisaks sellele, et Tallinnast Võrru sõitjad saavad viadukti abil üle Riia ringi, plaanitakse neile viadukti ka üle Aardla tänava.
"Aardla tänav läheb viadukti, ehk Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee alt läbi ehk sellest saab samuti eritasandiline risttee," märkis Oleg Lužetski.
Niisugused on suured plaanid, kuid väiksemaid muutusi teedevõrgus on veel hulga. Näiteks pole veel täpselt teada, kuhu ja kui palju tuleb Riia ringi alla jalakäijate tunneleid. Kindel pole ka kõigi väiksemate ringristmike vorm ja asukoht. Näiteks praegune Tuvi tänav muutub kogujateeks ning ulatub Riia tänavast sinnani, kus raudtee eraldab Tammelinna ja Varikut. Tuvi tänava ehitatakse paralleelselt Võrru viiva maanteega ning sinna tuleb kolm ringristmikku.
"Oluline muudatus, mis me sinna teeme, on see, et rajame Riia ringist Võru suunas veoautode parkla ja puhkekoha," sõnas Lužetski.
17 miljonit eurot maksvad tööd, millest Tartu linn panustab 2,5 miljonit, peaksid lõpule jõudma 2021. aastal.
Toimetaja: Urmet Kook