Liiklejate kärsitus või töö keerukus - miks teetööd nii kaua aega võtavad?

Mitmendat aastat peavad tallinlased suvisel perioodil arvestama teetöödega, mis liiklemise tülikaks ja aeglaseks muudavad, kuid üldine vastus on, et see on paratamatu.
Tallinna kommunaalameti juht Ain Valdmann ütles ERR-ile, et teetöid tänavatel saab üldjuhul teha vaid suveperioodil, vaid mõnede suurte objektide puhul õnnestub eeltöid teha ka muul ajal.
"Oleme selles hädas, et kui meil on mitukümmend objekti suhteliselt seotud tänavavõrgus, siis mõju on kohe tunda. Püüame transpordiametiga alati koos õigesse ajakavasse ja üldisesse liikluskavasse need sättida. Transpordiamet on dirigent meie jaoks seal," rääkis ta.
Tähtaeg, mis töid dikteerib, on tavaliselt 1. september, mil algab uuesti kool ning liikluskoormus tõuseb märgatavalt. Valdmann tõi näiteks, et Tondi tänava, Rahumäe tee ja Tammsaare tee ristmik on vaid üks näide, kus see tähtaeg peale suruma hakkab, sest Tallinna Vesi tahab ka kommunikatsioonid pinnakatte all välja vahetada.
Suurimat peavalu on kesklinnas endaga kaasa toonud Gonsiori tänava rekonstrueerimine. Liiklusele on tee südalinna poolses otsas täielikult suletud.
Valdmann ütles, et Gonsiori tänaval ette võetud töö on nii suuremahuline, et seal polnuks osalise liikluse võimaldamine kõne alla tulnud.
"Seal tuli kogu teealune pinnas lahti kaevata ja torud-traadid välja vahetada. Näiteks soojatoru ei jookse kogu pikkuses tee ühes servas. Kui juba soojatoru on lahti võetud, peaks kõik tegemised korraga ära tegema," ütles Valdmann.
TREV-2 Grupi teede projektijuht Põhja regioonis Margus Praks kinnitas samuti, et Gonsiori tänava teealune on trasse täis, lisaks on ka kaugküttetorustik, mis seab samuti töödele oma ajalise graafiku.
Kuigi ehituses ei ole võimatuid asju, siis Gonsiori tänaval ei saaks tööd teha nii, et kõigepealt tehakse valmis üks suund ja seejärel teine, sõnas ta. "Kui me vahetaks ainult ülemise asfaltkihi ära, siis loomulikult oleks võimalik teha pool ja pool."
"Võib-olla mingisuguses variandis oleks sinna võimalik üks väike rada tekitada, kuid liiklejale oleks ohtlik töötsoonis liikuda ja kindlasti muudaks see tööde graafiku pikemaks.
"Gonsiori tänaval raiume koera saba korraga maha. Paneme kinni ja ehitame võimalikult kiiresti. Mida rohkem on liiklust tee peal, seda aeglasemalt tööd käivad," ütles ta.
Tee-ehitaja rõhutas, et mitte ühelgi töövõtjal ei tasu töödega tahtlikult viivitada, sest aeg on ettevõtja jaoks raha. "Mida kauem me ükskõik millist objekti teeme, seda kallimaks ta meie jaoks läheb. Ajatasu ju ei ole. Meil on puhtalt eesmärk toode valmis teha, siis saame selle eest raha."
Kuid millest ikkagi võivad tekkida viivitused, mis ehitustöödest mööda sõitvale liiklejale meelehärmi teevad? Viimane näide on Viimsist linna tööle sõitjatele tuttav, kui Meriväljal suunasid märgid liikluse vaid ühele reale, kuid silmaganähtavat edasiminekut ei nähtud päevade jooksul.
"Ideaalis kulgevad asjad täpselt, aga alati võib tekkida probleem mõnes kooskõlastuses või ilmneb tööde käigus midagi, mida projekteerimisel ei arvestatud. Nii tuleb lahendus kiiresti koostada, joonestada ja projekteerida," vastas Praks küsimusele, miks töötempo mõnel objektil raugeb.
Üks tööde kiirust pärssiv tegur on linnas kehtiv öörahu kella 22-06. Kui ehitaja tahab öisel ajal ikkagi tööd teha, peab ta saama selleks linnalt loa ning käib üks kompromissi otsimine.
Kommunaalameti juht Ain Valdmann tõdes, et öörahu rikkumisega saab amet kaebusi pidevalt. Alles hiljuti, kui tänavaid tolmust puhtaks pesti, oli kaebusi palju.
Toimetaja: Priit Luts