Nordica kaalub ideed lende opereeriv Regional Jet LOT-ilt välja osta ({{commentsTotal}})

Foto: Nordica

Nordica juht Hannes Saarpuu leiab, et Poola lennufirma LOT ei pruugi pikas perspektiivis olla nende lende opereerivale ühisettevõttele Regional Jet kõige parem partner, mistõttu väärib kaalumist idee ettevõte LOT-ilt välja osta. Lennufirma nõukogu esimees Peeter Tohver tunnistas, et Regional Jeti väljaostmine on kaalumisel, majandusministeerium aga ei sekku Nordica äriotsustesse enne Exceli-tabelite nägemist.

Nordica lende opereerivast tütarettevõttest Regional Jet kuulub 49 protsenti lennupartner LOT-ile. Suvest Nordica juhiks saanud Hannes Saarpuu leiab aga, et arutama peaks, kas ehk tuleks Nordica tulevikule kasuks, kui loobuda LOT-ist partnerina, mis tähendaks Regional Jeti väljaostmist oma strateegiliselt partnerilt.

Nordica nõukogu esimees Peeter Tohver tõdeb, et ideed on arutatud küll, kuid mingeid otsuseid tehtud ei ole.

"See on kui alternatiiv laua peal täitsa olnud ja läbi käinud. Ka see mõte on aktiivses faasis, sellepärast et ettevõte areneb kogu aeg. Kui me LOT-iga alustasime nüüd juba vist natuke rohkem kui aasta tagasi, siis oli üks olukord ettevõtetel, täna on natuke teine olukord ja ühe alternatiivina on see võimalus täiesti aktiivne," kommenteeris Tohver ERR-ile.

"Me ei ole midagi otsustanud. Me lihtsalt oleme arutanud, vaadanud, mõelnud ja mõtted võib-olla said alguse sellest hetkest, kui Regional Jet – LOT ja Nordic Aviation Group'i ühine tütar –, et kui temal ei olnud eelmise aasta tulemused sellised ja selle aasta tulemused ei tule sellised, nagu me ootasime, siis mõlemad omanikud mõtlesid, mis oleks nendele kasulikum ja parem. Nende mõtete tulemusena tekkis ka see mõte, mida Hannes Saarpuu nüüd äsja välja ütles, et see võib olla üks teema, mida arutada. Mis jälle ei tähenda seda, et me selle realiseerimiseni jõuame," selgitas Saarpuu idee tausta.

Laiemalt tõukus idee lennundusturul toimunud muutustest, mis tingivad uusi lahendusi.

"Muutunud olukord lennundusmaastikul, muutunud olukord konkurentsi mõttes, muutunud olukord Nordic Aviation Group'is tervikuna ja ka muutunud olukord LOT-is – kõik need asjad kokku annavad võimaluse sellest rääkida," selgitas Tohver.

Tohver lisas, et alates suvest, mil Saarpuu Jaan Tamme asemel Nordica juhtimise üle võttis, on Nordica kehvad majandustulemused paranenud.

"Praegu me oleme olukorras, kus me oleme hakanud kulusid kokku hoidma ja natuke targemalt tegutsema võib-olla kui pool aastat tagasi. Seetõttu meie tulemused praegu paranevad, nii et liigume õiges suunas, aga aasta tervikuna tuleb ikkagi kahjumlik. Me ei tea veel, mitme miljoniga me miinusesse jõuame, aga paar miljonit tõenäoliselt tuleb, jah, miinust;" tõdes Tohver.

Praegu kasutab Nordica LOT-i kommertsplatvormi. Oma lahendus oleks kulukas. Ent Tohver kinnitab, et LOT-i väljaostmine ei tähendaks tingimata kogu koostöö lõppemist.

"Isegi siis, kui näiteks LOT ei oleks enam Regional Jeti omanik, ei tähendaks see seda, et me ei jätka kommertsplatvormi koostööd LOT-iga - need on kaks täiesti erinevat teemat. Aga kui me tahame enda kommertsplatvormi, siis on kindlasti kulud päris suured, kuid me oleme ka selle peale mõelnud, ja see on ka üks alternatiiv," ütleb Tohver, lisades, et need kulud on teada, ent kuivõrd läbirääkimised LOT-iga alles käivad, ei soovi ta seda summat veel kommenteerida.

Riigi eraldatud 40 miljonist eurost on Nordical praeguseks alles veel 25 miljonit. Ei Tohver ega majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Ahti Kuningas kommenteeri, kas sellest piisaks Regional Jeti väljaostmiseks või kui palju see üldse maksma läheks.

"Eks see on läbirääkimiste punkt, kui seal üldse läbirääkimisteks peaks minema," kommenteeris Kuningas, lisades, et neid arvutusi pole veel tehtud.

Kuningas kinnitas, et ministeeriumiga on Regional Jeti väljaostmise plaani võimalike äristrateegiate arutamisel välja käidud.

"Aga mitte midagi konkreetsemat. Mingeid otsuseid tehtud ei ole. Eks see on äriline otsus. Esiteks on siin kaks osapoolt, kes peavad omalt poolt kokkuleppele jõudma – Nordica või Regional Jet ja LOT – ja Nordica peab tegema niisugused otsused, mis on äriliselt kõige kaslikumad," ütles Kuningas.

Toimetaja: Merilin Pärli



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: