Lennujaama juht: Air Balticust saab Nordica asemel ilmselt number üks
Kuna Nordica tõmbab oma liine kokku, siis suurendab selle arvelt enda turuosa Tallinna lennujaamas Läti lennukompanii Air Baltic, ütles lennujaama juht Piret Mürk-Dubout.
Mürk-Dubout rääkis ETV saates "Esimene stuudio", et kuna Tallinna lennujaam teenindab praegu 16 lennufirmat, siis ei sõltu Tallinna ühendatavus ühestki konkreetsest lennufirmast, sealhulgas Nordicast.
Ta selgitas, et kuigi Nordica oma lennumahte kokku tõmbab, on Tallinna lennujaama eesmärk järgmisel aastal ikkagi vähemalt viis protsenti kasvada.
"Me ei saa varjata, et tegelikult ka Nordica on kaasa aidanud heale konkurentsisituatsioonile ja reisija on kindlasti võitnud piletihinnas. Kui nüüd Nordica positsioon veidi väheneb, siis ilmselt mingeid mõjureid me näeme, aga kui rääkida füüsiliselt ühendatavusest või sellest, et istekohti jääb vähemaks, siis seda ma kindlasti kinnitada ei saa," rääkis Mürk-Dubout.
Ta tõdes, et Nordica turuosa Tallinna lennujaamas väheneb ja kasvama hakkab ilmselt Air Balticu turuosa.
"Air Baltic väga selgelt saab ilmselt number üheks. Kui me täna räägime Nordica turuosast üle 20 protsendi, siis ilmselt saavutab Air Baltic selle sama turuosa," ütles lennujaama juht.
Mürk-Dubout arutles, et Air Balticu fenomen on selles, et firma on teinud edukaid valikuid nii lennuki mudeli kui ka oma liinivõrgustiku ülesehitamise osas.
"Selles mõttes tuleb neile krediiti anda. Aga ma ei tahaks kuidagi vähendada ka Nordica osakaalu, sest Nordica on neile väga tihedat konkurentsi pakkunud kõik eelmised aastad," lisas Mürk-Dubout.
Ta tõi välja, et Air Baltic lisab Tallinna lennujaamas oluliselt liine. "Ta hakkab lendama Brüsselisse, lisab veel mõned liinid, ka Kopenhaagenisse, ja oluliselt sagedusi nii Pariisi kui Viini jne."
Mürk-Dubout avaldas lootust, et sel aastal võib tulla Tallinna lennujaamast otseühendus Doha või Dubaiga.
Toimetaja: Merili Nael