Tallinki uue LNG-laeva ehitus algab aasta lõpus ({{commentsTotal}})

Tallinki uus kavandatav süstiklaev.
Tallinki uus kavandatav süstiklaev. Autor/allikas: Tallink

Kolmapäeval jõustus Tallink Grupi ja Rauma Marine Constructionsi (RMC) sõlmitud leping uue LNG-laeva ehitamiseks Tallinna-Helsingi liinile, laeva ehitus algab esialgsete plaanide kohaselt aasta lõpus.

Raumas valmiv 50 000 brutotonnaažiga ja 27-sõlmelise kiirusega shuttle laev kasutab peamise kütusena LNG-d ning on kooskõlas kõigi praeguste ja teadaolevate tulevaste emissiooninõuetega.

Laevale on kavandatud Megastariga võrreldes 30 protsenti suuremad LNG-mahutid, mis vähendavad punkerdamise sagedust, ning kaldaelektri süsteemid. Lisaks võimaldab uus disain uue shuttle laeva CO2 emissioone vähendada kümne protsendi võrra.

Nii Megastari kui ka uue aluse tõhusamat opereerimist toetavad ka hiljutise koostööleppe raames Tallinna tehnikaülikooliga arendatavad uuenduslikud Targa Autoteki lahendused, mis kiirendavad laadimist ja lossimist ning ühilduvad juba täna kasutusel olevate Targa Sadama rakendustega Tallinna sadamas.

212 meetri pikkune laev mahutab kuni 2800 reisijat. Võrreldes Megastariga on uuel laeval suurem reisijateala ja lisandub istekohti, planeeritud on ka rohkem kajuteid meeskonnale. 

Laev valmib kavakohaselt 2022. aasta jaanuaris.

Laev maksab hinnanguliselt 250 miljonit eurot ja see ehitatakse Soomes Rauma laevatehases. Lepingu kohaselt maksab ettevõte 30 protsenti laeva maksumusest ehitusperioodi vältel ning ülejäänud laeva üleandmisel. Tallink Grupil on plaan 70 protsenti laeva maksumusest 2022. aastal finantseerida pikaajalise laenuga, täpsed laenutingimused kinnitatakse lähiajal.

Toimetaja: Merili Nael

Allikas: ERR/BNS



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: