Tallink ostab 250 miljoniga uue süstiklaeva
Laevafirma Tallink Grupp teatas, et sõlmis kokkuleppe Rauma Marine Constructionsiga uue shuttle-laeva ehituseks.
Tallink Grupp ja Rauma Marine Constructions (RMC) allkirjastasid kolmapäeva õhtul ühiste kavatsuste kokkuleppe, mille kohaselt kavatseb Tallink tellida uue reisilaeva Tallinna-Helsingi liinil kiirlaeva teenuse pakkumiseks.
Projekti eeldatavaks maksumuseks kujuneb umbes 250 miljonit eurot ning uus laev ehitatakse Soomes, Rauma laevatehases. Uus laev peaks valmima 2021. aasta lõpuks.
Tallinki praegune uusim laev, 2017. aasta alguses liinile läinud Megastar läks maksma 230 miljonit eurot.
Tallinki juhatuse esimees Paavo Nõgene ja juhatuse liige Andres Hunt kinnitasid, et investeeringu finantseerimine ettevõttele üle jõu ei käi ning ettevõtte lubatud dividendipoliitika ohus pole. Nõgene toonitas, et Tallink on seni olnud eesrindlik laenukoormuse vähendamisel.
Hunt ütles, et laevaehituses on tavaks maksta põhimakse laeva üleandmisel, mis on planeeritud umbes kolme aasta pärast. "Meie rahavood ja teenimisvõimekus on piisavalt hea, et saada see finantseeritud. Enamik rahast tuleb pankadelt laenuna, omafinantseering on 20 protsenti."
Uuel laeval on kahekütuselised mootorid, laev kasutab peamise kütusena veeldatud maagaasi (LNG) ning mahutab 2800 reisijat.
Laev hakkab opereerima Tallinna-Helsingi liinil, arendades edasi tähtsat ühendust kahe pealinna vahel. Ettevõte on seadnud eesmärgiks ehitada Läänemere kõige energiatõhusam ja keskkonnasõbralikum laev.
Tallink Grupi laevadest on Rauma laevatehases aegade jooksul ehitatud neli ning lisaks on Raumas disainitud kaks ettevõtte laevadest. Viimati ehitati Rauma laevatehases Tallinki Tallinna-Stockholmi liinil opereeriv laev Baltic Queen, mis valmis 2009. aastal.
Järgmise paari kuu jooksul töötavad Tallink Grupp ja Rauma Marine Constructions välja laevaehituslepingu ning laevaehituse finantseerimist puudutavad kokkulepped.
Toimetaja: Priit Luts