Kihnu rahvas soovib suvekuudeks tihedamat parvlaevaühendust ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Kairit Leibold/ERR

Maanteeamet otsib hankega vedajat Kihnu, Vormsi ja Sõru-Triigi liinidele. Kuigi Kihnu vallale paistab, et hangitakse varasemast vähem reise, siis nii maanteeamet kui ka praegune vedaja Kihnu Veeteed kinnitavad, et tipphooajal ehk suvekuudel pole võimalik rohkem reise teha, sest meeskonna töötunnid lähevad lõhki, aga töö- ja puhkeaja seadusest tuleb kinni pidada.

Reisiparvlaev Kihnu Virve alustas reisidega viie aasta eest oktoobris. Enne seda polnud Kihnul talvel mandriga laevaühendust ja lennureisid jäid tihti ära, vahendas "Aktuaalne kaamera". Nüüd ollakse uue laevaga harjunud, leitakse selles puudusi ja nõutakse veel paremat ühendust.

"Konkursidokumentides on kirjas, et hangitakse umbes 2060 reisi Kihnu ja Munalaiu vahel. Täna on veomaht 2120 reisi. Mingil põhjusel on riik hankimas hoopis vähem reise. Millel see põhineb ja kas selle kohta üldse mingi analüüs on koostatud, on jäänud meile arusaamatuks. Maanteeamet on lubanud, et Kihnu-Pärnu liini enam parvlaevaga ei teenindata, et need reisid lisatakse Munalaiu liinile. Seda lubadust kahjuks täidetud ei ole," rääkis Kihnu vallavanem Ingvar Saare.

Maanteeameti kinnitusel on reise tipphooajal täpselt nii palju kui laev suudab teenindada. Hõredamal hooajal saab lisareise tellida.

"Kihnu-Munalaid liinil on juba sõidugraafik timmitud nii täpseks, et rohkem ei anna sinna tipphooajal reise juurde panna, sest meeskonna töö- ja puhkeaeg ei tule välja. Hõredamele hooajale, kui peaks tekkima vajadus, on seda võimalik teha. Aga veotulemus näitab, et kevadine ja sügisene periood ei ole vajadust sinna lisa panna, nõudlust lihtsalt ei ole," selgitas maanteeameti ühistranspordiosakonna juhtivekspert Mika Männik.

Seda, et suvekuudel pole meeskonnal mingit võimalust lisareise teenindada, kinnitab ka praegune vedaja Kihnu Veeteed. Aga kuna nüüd on Kihnu, Vormsi ja Sõru-Triigi liinide ühishange, pakub Kihnu vallavanem, et vähema nõudlusega liinilt saaks vedaja meeskonna teise laeva viia.

"Paraku aga tõde on selles, et kõik Eesti väikesaared sooviksid, et turist külastaks neid suve nädalavahetusel ja sel hetkel on nagunii kõik liinid, laevad ja meeskonnad äärmuseni koormatud. Ma ei näe ka väga suurt võimalust, kuidas reiside tõusu oleks võimalik saavutada uuel riigihankel ilma, et muudetaks väga oluliselt laeva mehitamise põhimõtteid, täiendavate meeskondade palkamist, mis on aga kahtlemata kulukaim sisend laevanduses," selgitas Kihnu Veeteede juhataja Andres Laasma.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: