Aas: Haapsalu raudtee Rohukülani võiks valmida aastaks 2026 ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi /ERR

Eesti Raudtee kuulutas välja Haapsalu raudtee järgmise lõigu Turba-Ellamaa projekteerimishanke. Projekt valib ilmselt järgmise aasta keskel. Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa (KE) sõnul võiks raudtee Rohukülani valmis ehitada aastaks 2026. Maksma läheks see hinnanguliselt kuni 100 miljonit eurot.

Haapsalu raudtee, mis rajarakse vana Haapsalu raudtree tammile, on jällegi sammuvõrra edasiliikumas, sest järgmine projekt Turba-Ellamaa peab olema valmis järgmise aasta keskel, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Riisipere-Turba lõigu valmimise järel järgmise viie kilomeetrise lõigu projekteerimise hankele oodatakse pakkumisi septembri lõpuni.

"Selle põhjal saame kuni maakonna piirini projektlahenduse, mis hõlmab rööbasteede ja rajatise projekteerimist ja sinna satub ka üks suurem viadukt. Täna me teeme eeltööd juba järgmiste etappide väljakuulutamiseks, nii et riigi poolt on antud meile suunis kuni Rohukülani välja projekteerida ja sealt hind välja kalkuleerida. Järgmise aasta lõpus on kogu projeteerimistöö tehtud," ütles Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. 

Järgmise lõigu Ellamaa-Risti prjokteerimise hange kuulutatakse välja juba paari kuu jooksul, ütles Vjatkin. Minister Taavi Aasa sõnul on riigil raha kuni raudtee lõpuni projekteerimiseks olemas. Ta lisas, et neid kahte lõiku võiks ehitama hakata juba järgmise aasta teises pooles.

"Loomulikult tervet raudteed ei ehitata korraga ja kindlasti mõistlik on ka näha riigieelarves raudtee ehitamise raha vastavalt sellele, kui palju mingil aastal on võimalik ehitada," ütles Aas.

"Kuni Ristini, siis see võiks olla valmis 2022. aasta lõpuks ja siis sealt edasi mitte ainult Haapsaluni vaid Rohukülani. Aga ma arvan et see on ikkagi mitte enne 2026. aastat," lisas Aas.

Haapsalu raudteed põhjaikult uurinud TTÜ ärikorralduse instituudi õppejõud Rein Riisalu ütleb, et lõikude kaupa raudtee rajamine ei pruugi lõppkokkuvõttes kallimaks minna kui seda ühe korraga teha.

"Kui õnnestub see hange teha täpselt sellel ajal kui teisi hankeid ei ole, teades seda, et meil on ikkagi tööpuudus terendamas, siis ma ei välista üldse seda, et jupikaupa väikeste objektidena tegemine õigel konjuktuursel ajal, annab kokkuvõttes odavama hinna, kui ühe suure objekti panemine korraga ehitusturule," lausus Riisalu.

Hinda võivad mõjutada ainult raudtee pealisehitiste nagu liiprite, pöörmete paigalduse ja kontaktvõrgu rajamise tööde kokkulangevus Rail Baltica rajamisega. Tallinna-Haapsalu-Rohuküla raudtee võiks maksma minna 85-100 miljonit eurot.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: