Apple tahab laiendada oma veebireklaamiäri
USA tehnoloogiafirma Apple plaanib laiendada oma veebireklaamiäri. Apple'i äritegevuse võimalik laienemine aga kahjustab Facebooki ja Google'i ärimudelit.
"Apple kavatseb oma veebipoodi App Store'i lisada uue reklaamirakenduse. Rakendus võimaldab reklaamijatel reklaamida oma tooteid terves internetis," teatas Financial Times.
Digitaalset reklaamitööstust kontrollivad praegu Facebook ja Google. Tööstuse väärtuseks hinnatakse umbes 350 miljardit dollarit.
Apple'i uus tarkvaravärskendus iOS 14.5 keelab samuti reklaamijatel iPhone'i kasutajate kohta andmete kogumise, kui kasutajad pole andnud selget nõusolekut. Financial Timesi hinnangul vähendab uus iPhone'i tarkvara kasutajate jälgimist, mis mõjutab tervet mobiilireklaamide tööstust.
Apple'i teatel tarkvauuendus parandab kasutajate privaatsust. Kriitikute sõnul tahab aga Apple lihtsalt edendada omaenda reklaamiäri.
"Apple võib öelda, et nad teevad seda inimeste aitamiseks, kuid tegelikult tahavad nad suurendada lihtsalt oma konkurentsivõimet," ütles Facebooki asutaja Mark Zuckerberg.
Apple proovis mobiilireklaamiärisse siseneda juba eelmise kümnendi alguses. 2010. aastal ostis Apple 275 miljoni dollari eest mobiilireklaamiettevõtte Quattro Wirelessi.
"Apple proovis Quattro Wirelessi omandamisega säilitada reklaamide loomingulist kontrolli ja hoidus kasutajaandmete jagamisest turundajatega. 2016. aastal aga Apple lõpetas Quattro Wirelessiga seotud äritegevuse," ütlesid uuringufirma Bernsteini analüütikud
Apple'i tegevjuht Tim Cook on korduvalt rünnanud Google'i ja Facebooki ärimudeleid.
Mobiilireklaamide eksperdi Eric Seuferti sõnul on kaalul rohkem kui raha.
"Kümme aastat tagasi mängis App Store kriitilist rolli selles, kuidas tarbijad uut sisu avastasid. Apple soovib kontrolli taastada. Kui Apple halvab mobiilireklaamiäri, siis rakenduste esmaseks avastuspunktiks saab uuesti App Store. Siis otsustab jälle Apple, millised rakendused peaksid olema kõige populaarsemad," ütles Seufert.
Toimetaja: Karl Kivil