Kaks aastat kestnud jaekaubanduse müügimahu vähenemine jätkub
Jaekaubandusettevõtete müügimaht, mis on langenud juba kaks aastat, vähenes ka septembris eelmise aasta sama ajaga võrreldes neli protsenti.
Statistikaameti andmetel oli jaekauplejate müügitulu 2024. aasta septembris 839 miljonit eurot.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid septembris jaekaubandusettevõtete müügimahu vähenemist enim tööstuskaupade kauplused, kus maht vähenes aastaga kuus protsenti.
Tööstuskaupadest kõige rohkem ehk kümme protsenti vähenes müügimaht nii muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga kui ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, täpsustas Pihlak.

Müügimaht kahanes veel üheksa protsenti tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes ning kolm protsenti kaubamajades. Müügimaht suurenes viis protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kolm protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning ühe protsendi kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil.
Toidukaupluste müügimaht vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes neli protsenti. Mootorikütuste müüjate müügimaht pöördus septembris kasvule ning suurenes eelmise aasta sama ajaga võrreldes kolm protsenti. "Nende ettevõtete müügimahu suurenemisele avaldas mõju mootorikütuste hindade odavnemine," selgitas Pihlak.
Augustiga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügimaht septembris viis protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal kahanes maht eelmise kuuga võrreldes üks protsent.
Selle aasta esimese üheksa kuuga kahanes jaekaubandusettevõtete müügimaht eelmise aasta sama perioodiga võrreldes neli protsenti.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi