Leedu valitsus kiitis heaks Rail Balticu leppe sõlmimise ({{commentsTotal}})

Rail Balticu Harjumaa trassikoridori asukoha määramise avalik tutvustamine Rae kultuurikeskuses kahe aasta eest.
Rail Balticu Harjumaa trassikoridori asukoha määramise avalik tutvustamine Rae kultuurikeskuses kahe aasta eest. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

eedu valitsus kiitis kolmapäevasel kohtumisel heaks Rail Balticu kokkuleppe, teisipäeval kiitis selle heaks ka Läti valitsus.

Leedu peaminister Saulius Skvernelis ja transpordiminister Rokas Masiulis ütlesid, et enam ei ole neil projekti osas eriarvamusi.

"Kui see allkirjastatakse, siis me oleme nõustunud ajaraamistiku, olulisuse ja suunaga Vilniuse–Kaunase liinil ning projekti rahastusega," ütles Skvernelis peale valitsuskabineti kohtumist ajakirjanikele.

Masiulise sõnul valmib Balti riikide kokkuleppel Rail Balticu projekt 2025. aastaks ning raudtee hakkab tööle 2026. aastal.

"Ma usun, et see on väga oluline kokkulepe, millega lõppevad senised vaidlused ja kõik nõustuvad projekti sisuga," ütles ta ajakirjanikele.

Balti riikide peaministrid allkirjastavad kokkuleppe 31. jaanuari kohtumisel Tallinnas.

Kokkulepe reguleerib ehitatava infrastruktuuri ning selle aluse maa omandiküsimusi ning ehitamise rahastamise tingimusi. Lepitakse kokku juurdepääsu tagamises infrastruktuurile ning antakse üldised suunised Rail Balticu haldamiseks raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja määramiseks.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Projekti väärtust hinnatakse 5 miljardile eurole, millest Euroopa Liit võib rahastada kuni 85 protsenti perioodil 2014–2020. 2015.–2016. aastal eraldas Euroopa Liit 311 miljonit eurot, sealjuures 106 miljonit eurot Leedu raudteele ja 205 miljonit RB Railile.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) andmete kohaselt peaks raudteeprojekti Eesti osa kogumaksumus olema käibemaksuta 1,31 miljardit eurot, millest omaosalus moodustaks 197–262 miljonit eurot.

Toimetaja: Laur Viirand

Allikas: BNS



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: