Kõik toidukauplused Tallinna piiri taha e-poe kaupa enam ei tarni ({{commentsTotal}})

E-poes ostlemine muutub üha populaarsemaks, kuid kõik jaeketid ei panusta sellesse ühtviisi palju.
E-poes ostlemine muutub üha populaarsemaks, kuid kõik jaeketid ei panusta sellesse ühtviisi palju. Autor/allikas: kuvatõmmis

Ehkki Tallinnas pakuvad pea kõik toidukaupluste ketid ka kojuveoga e-poe teenust, siis pärast transporditeenuse lõppemist Omnivaga igasse Tallinna piiri taha jäävasse piirkonda kõik müüjad enam oma kaupa ei saada. Kohati on pikenenud ka kojuveo tarneajad.

Maxima enam poekotti koju ei too, Prisma üldse ei too ja Selveri e-poe valik on nii askeetlik, et pole mõtet tellida - selline on ühe Tallinna piirist mõne kilomeetri kaugusel elava tarbija kogemus, kes pärast jaekettide koostöölepingu lõppemist Omnivaga on jäänud vaid ühe valikuga. Coop, erinevalt teistest, pakub kojuvedu ka üle linnapiiri täiesti tasuta, sõltumata toidukorvi maksumusest.

E-Maxima tõmbas teenust koomale

Maxima möönab, et Omniva otsus koostöö e-poe teenindamisel lõpetada on toonud tarbijatele kaasa kitsendavaid muutusi.

"Põhimuudatus, mille vedaja muutusega olime sunnitud tegema, oli teeninduspiirkonna mõningane piiramine," möönab e-Maxima juht Mihhail Solovjov.

Millised piirkonnad täpsemalt välja jäid, jaekett ei täpsusta. Oma e-poe kliente, keda muudatus puudutas, kauplus ei teavitanud.

"Kojuveo lõpetasime kõige kaugematesse ja väiksema püsielanikkonnaga piirkondadesse. Oma kliente teavitasime muudatustest meie kodulehel," teatab Solovjov.

Ometigi Maxima kodulehelt infot selle kohta, kuhu kaupa enam ei veeta, ei leia. Seal loeb jaekett üles vaid Tallinna naaberasulad, kuhu nad jätkuvalt kaupa tarnivad. Nii näiteks viiakse kaup kohale küll Sakku, aga mitte Sauele jne. Ostuhuviline peab ise loetelus näpuga järge ajama, et välja selgitada, kas tema koduaadress jätkuvalt kuulub teenindatavasse piirkonda või ei.

Seevastu on Maximast hüljatud piirkonnad korjanud üles Selver, kes kiidab, et nende klientuur on tänu sellele kasvanud.

E-Selveris kiduram kaubavalik

"Klientide kaotust Omnivaga koostöö lõpetamine kindlasti kaasa toonud ei ole. Pigem saime isegi uusi kliente nendest piirkondadest juurde, mida meie konkurendid peale Omniva teenuse lõpetamist ise teenindama ei hakanud," ütleb Selveri kommunikatsioonispetsialist Karl-Villiam Vaserik. "Kojuvedu me kuhugi lõpetanud ei ole. Teeninduspiirkondi on Tallinna lähiümbruses pigem isegi lisandunud. Oleme endiselt suurima kullerteenuse piirkonnaga e-toidupood."

Mitmete tarbijate kogemus on e-Selveriga aga selline, et sealne kaubavalik on kõige väiksem ning tarneajad kõige pikemad. Toidukorv kõige kallim niikuinii. Nõnda on põhitoiduainetest saada sageli pakkumisel vaid üks valik, nii et korvi meelepärasest kaubast täis tõsta ei saagi.

"E-Selveri tootevalikus on üle 16 000 toote ja seda on piisavalt klientide igapäevaostude tagamiseks," usub Vaserik. "Tegeleme järjepidevalt sortimendi täiendamisega, kuid hetkel ei ole klientidelt sortimendi valiku ja suuruse üle nurinat kuulda olnud."

Ka selles, et Selveri tarneajad on pikemad, ei näe Vaserik midagi halba.

"Hoolimata teenindusmahtude järjepidevast tõstmisest ei õnnestu kõikidel soovijatel saada kullerteenust tellimusega samaks päevaks ja seetõttu täituvad üsna kiirelt ka järgmise päeva mahud. Samaks päevaks on alati võimalik kaupa tellida üheksasse Tallinnas asuvasse väljastuspunkti, kuhu klient saab kaubale Selveri infoletti ise järele minna poe lahtioleku ajavahemikul," ütleb Vaserik.

"Meie kojuveo tähtajad ei ole konkurentidest pikemad, vaid nõudlus e-Selveri teenuse järgi on järelikult suurem. Arvestades teenuse ülikiiret kasvu, ei piisa enam järk-järgulisest komplekteerimis- ja kullerteenuse võimekuse tõstmisest."

Vaseriku sõnul tegeleb Selver aktiivselt suuremahuliste ettevalmistustega, mis juba lähitulevikus võimaldavad e-Selveri klientidel tellimused kätte saada tellimuse esitamise päeval. Samuti on laiendamisel teeninduspiirkonnad.

E-Coopi maht on aastaga kolmekordistunud

Coop on oma e-poe arendamise kõige jõulisemalt ette võtnud, aastaga on nende klientuur kasvanud kolmekordseks. Tulemuse saavutamiseks on Coop viimased kolm kuud pakkunud tasuta kojuvedu ilma piiranguta toidukorvi maksumusele.

"Mida suuremaks läheb e-poe maht, seda efektiivsemaks ja kasumlikumaks see ka muutub," põhjendab Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido jõulist panustamist. "Oleme teeninduspiirkonda laiendanud seni Harjumaal, kuid edaspidi on plaanis liikuda ka Harjumaast kaugemale."

Coop on iseseisvast tegutsemisest pärast Omniva-poolset lepingu lõpetamist üksnes võitnud.

"Meie teenindusmaht on tänu Coopi oma kullerteenuse korraldusele kasvanud Omivaga võrreldes mitu korda. Omniva teenuse lõppemisega tuli ka hulk nende kullereid Coopi tööle," lisab Miido. Just see on ka tarneajad aidanud lühikesed hoida.

Kui varasemalt kurtsid e-Coopi kliendid veidra süsteemi üle, kus puu- ja köögivilja omast arust kaalu järgi ostes toodi kaupa koju hoopis tükikaupa (st näiteks üks banaan kilo banaanide asemel või kaks kartulit kahe kilo kartuli asemel), siis nüüdseks on kaupluse e-poes võimalik valida köögivilju nii tüki kui kaalu alusel.

E-Prisma püüab järele võtta

Kõige viimasena, möödunud aasta augustist hakkas e-poe kojuveoteenust pakkuma Prisma. Ka nemad Tallinna piiri taha kaupa ei tarni ning tarneajad on pikad.

"Prisma klientidele paistab teenus meeldivat, kuna pidevalt on tarneaknad täis ja tellimusi saab lisada alles ülejärgmiseks päevaks. Tegeleme sellega, et teenuse osutamise mahtusid kasvatada. Suudame hetkel koos "Telli ja tule järele" teenusega ära teenindada pea 600 tellimust nädalas," ütleb Prisma kommunikatisoonijuht Piret Lankots.

"Tegeleme pidevalt e-poodi toodete lisamisega, aga kõiki 60 000 tavapoes saadaval olevat toodet seal veel pole - praegu oleme e-poe kaudu kättesaadavaks jõudnud panna eelkõige toiduaineid," tunnistab Lankots, et ka kaubavalik saab edaspidi paremaks minna.

Rimi on Tallinna jaekettidest ainus, kes üldse e-poe teenust ei osuta.

Toimetaja: Merilin Pärli



Sagedased digiboksi restardid on paratamatus, ent igapäevaselt nendega leppima siiski ei pea.

Rike digiboksis: kümnendik Elisa kliente hädas igapäevaste restartidega

Tuhanded Elisa kliendid on viimasel ajal hädas oma digibokside sagedase restardiga. Ettevõte tunnistab, et kümnendikul nende klientidest on digiboksi tarkvararikke tõttu iseeneslikud taaskäivitused muutunud igapäevasteks. Konkurent Telia teeb aga digiboksidele plaanipäraseid tarkvarauuendusi kuni kaks korda nädalas.

Järjejutt: kuidas ma Muski auto ära varastasin
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: