IRL: ühistranspordiseadust tuleks muuta ({{commentsTotal}})

Andres Metsoja
Andres Metsoja Autor/allikas: Aurelia Minev/ERR

Riigikogu Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) fraktsiooni liige Andres Metsoja pakkus Vikerraadio saates "Reporteritund" välja, et ühistranspordiseadust tuleks muuta ja algatada üleüldine debatt ühistranspordi küsimuses. Ühistranspordi korralduse üle peaks tema sõnul otsustama aga valitsus, mitte minister.

"See diskussioon tuleb siis parlamendi saali tuua, kui valitsuses sellega hakkama ei saada," ütles Metsoja saates.

"Selleks riigikogu saalis tuleb algatada eelnõu. Kindlasti see eelnõu peab olema ühistranspordiga seotud ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu ja tuleb see debatt algatada," rääkis Metsoja.

"Kindlasti tänases õigusruumis tuleb sisustada ära ka ühistranspordikeskuste tugevam roll justnimelt vastutuse ja korralduse mõttes, et nende ettepanekud jõuaksid maanteeametisse, maanteeamet oleks samamoodi raha vahendaja ja valitsus oleks see, kes otsustab, kuidas edasi minnakse, mitte minister. Valitseda saab kompromissidega ja valitsus teeb seda tihti konsensuse meetodil. Täna kahjuks valitsuskabinet selles osas ühtset seisukohta kujundanud ei ole," lisas riigikogulane.

Metsoja lausus, et omavalitsused on pandud sundseisu ja on üsna lihtsalt äraostetavad. "Tegelikult on nad üsna lihtsalt ära ostetavad, pannes õlule kohustuse, mille eest nad hiljem, aasta pärast ei suuda vastutada ja valitsus ei pruugi tagada raha, sest tegelikult on mõlemad võimalused olemas - kompenseerida piletitulu dotatsioonirahaga, aga samal ajal küsida piletitulu. Ühel hetkel võib tekkida olukord, kus öeldakse, et head omavalitsusjuhid, te korraldate kohapeal ühistransporti ja vaadake nüüd ise, kust te leiate selle täiendava tulu, kahjuks riik ei suuda seda enam tagada," sõnas Metsoja.

Küsimusele, kas eelnõu algatamine ei või valitsuskoalitsiooni mõra sisse lüüa, vastas Metsoja, et kartma peab hoopis seda, et maksumaksja rahaga tehakse lollusi.

"Ja kui need lollused jäävad väga pikas perspektiivis kehtima ja antakse katteta lubadusi, siis me vastutame kõik selle eest. Mõistlikud inimesed lõpuks saavad aru, et tegelikult on vaja leppida kokku selles raha ulatuses, mis siis koalitsioonis kokku lepitud on võimalik stsenaarium. Ei saa rääkida, et teeme üle-eestiliselt igal pool kõik tasuta, kui juba ainuüksi mudelis on kirjas, et teatud maakonnad korraldavad oma maksumaksja raha eest seda ise," ütles Metsoja.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson (KE) allkirjastas aprilli lõpus piletihinnamääruse, mis võimaldab juulist maakondlikel bussiliinidel endiselt senises määras piletit küsida kuid ka tasuta transporti pakkuda.

Kui kohalikud ühistranspordikeskused maakondlikus bussiliikluses juulist piletihindu ei langeta, näiteks nullini, siis nad jäävad osaliselt ilma riigieelarves ette nähtud maakondliku ühistranspordi lisarahastusest.

Veel ei ole aga selge millistes maakondades ja millisel kujul niinimetatud tasuta maakondlik bussiliiklus 1. juulist rakendub 1. juulist.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: