Simson saatis maanteeametile oma määrusega vastuolus oleva kirja
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson saatis maanteeametile e-kirja, milles ütleb, et maanteeamet võiks olla vastutulelikum ühistranspordikeskuste suhtes ja lasta teha ühistranspordi puhul teatud eagruppidele erandeid. See on vastuolus tema anda väljastatud määrusega, millega erandid lubatud ei ole.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson (KE) allkirjastas aprilli lõpus piletihinnamääruse, mis võimaldab juulist maakondlikel bussiliinidel endiselt senises määras piletit küsida, kuid ka tasuta transporti pakkuda, kuid ei luba erandeid teatud gruppidele, näiteks õpilastele või pensionäridele.
Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson ütles "Aktuaalsele kaamerale", et Simson arutas ametiga erinevaid võimalusi ja ameti juristide hinnang oli, et eagruppide põhiselt piletihinna soodustusi riigiliinidele anda ei ole võimalik, sest ministri enda määrus ei luba seda.
"Tänane ministri määrus ja seadus ei võimalda meil eagruppidele vastvaid piletihindasid kehtestada selliselt, et eakad ja kooliõpilased oleks tasuta. Selleks, et seda ellu viia, on vaja ministri määrust muuta või vabariigi valitsuse korraldust," selgitas Williamson.
Williamson saatis vastukirjas majandusministeriumile ka omad ettepanekud.
"Minu ettepanek tegelikult lähtub sellest, kas on võimalik kuidagi piletitüübiga antud lahenduseni jõuda, kuid kahjuks see ettepanek,ütleme niimoodi, ei ole võimalik," rääkis Williamson.
Tema sõnul kohtutakse ministriga regulaarsest ja seegi e-kiri on üks paljudest, kus ühistranspordi teemat arutatakse.
Pärnu ühistranspordikeskuse juht Andrus Kärpuk loodab, et Simson tuleb ühistranspordikeskustele vastu.
"Me oleme kuulnud, et ühistranspordikeskuse soovidega kavatsetakse siiski arvestada, sest tõepoolest erinevused eripiirkondadede vahel on suured, probleemid on täiesti erinevad sõltuvalt ka sellest, milline on asutus, elanikonna maksevõime. Tahame, et Pärnu linnaliinidel ja Pärnu maakonna liinidel kehtiksid täpselt samasugused piletihinnad, samasugused soodustused ja et üks-seesama pilet võimaldaks ümber istuda ühe liini pealt teise liini peale," rääkis Kärpuk.
Kadri Simsoniga ei õnnestunud ERR-il selles küsimuses ühendust saada.
Ühistranspordikeskused peavad oma seisukohad tasuta bussiliikluse osas esitama maanteeametile järgmisel nädalal. Juba on teada, et Põlva-, Võru-, Saare- ja Läänemaa maakonnaliinid lähevad üle tasuta sõitule. Mitmes ühistranspordikeskuses on veel vastav otsus tegemata.
Seeder: dotatsiooni piletitulu võrra ei vähendata
Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) esimees Helir-Valdor Seeder ütles kirjas erakonnakaaslastele ja omavalitsusjuhtidele, et koalitsioon jõudis kokkuleppele, et maakondliku ühistranspordi korraldamisel lähtutakse põhimõttest, et otsustusvabadus jääb kohalikele omavalitsustele ja ühistranspordikeskustele ning dotatsiooni jagamisel koheldakse neid võrdselt.
"Ühelgi maakonnal ega ühistranspordikeskusel ei vähendata dotatsiooni piletitulu võrra, kui nad rakendavad tasulist ühistransporti või osalisi soodustusi. Samuti eraldatakse kõigile dotatsiooni ühesugustel alustel sõltumata sellest, millistele sihtrühmadele rakendatakse tasuta ühistransporti," teatas Seeder.
"Kogutud piletitulu jääb selle ühistranspordikeskuse kasutusse, mida saab kasutada selle piirkonna ühistranspordi paremaks korraldamiseks (liinivõrgu laiendamiseks ja tihendamiseks, piletisüsteemi täiendamiseks, bussipeatuste korrastamiseks, elektrooniliste tabloode soetamiseks, bussijaamade korrastamiseks, uuringuteks jne.) kooskõlastatult maanteeametiga," selgitas ta.
Toimetaja: Aleksander Krjukov, Toomas Pott, Merili Nael