Amet: Veskitammi sõlme ehitati kaua, sest projekt on keerukas ({{commentsTotal}})

Veskitammi liiklussõlme ehitus mullu suvel.
Veskitammi liiklussõlme ehitus mullu suvel. Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Pärnu maantee Veskitammi liiklussõlmes lõppevad tööd juba oktoobri lõpus, paar kuud kauem läheb Tallinna piiridesse jääv lõiguga, mida praegu ehitatakse. Objekti ehitati 2018 kevadest saadik, maanteeameti hinnangul muutis tööaja pikaks tööde rohkus ja keerukus.

Kuigi Veskitammi liiklussõlme lõik on vaid umbes 700 meetri pikkune, muutis tööd keerukaks ja ehitusaja pikaks erinevate tööde paljusus, ütles ERR-ile maanteeameti põhja teehoiu osakonna projektijuht Ksenia Haavistu.

"Veskitammi objekti tähtaeg on eelkõige seotud tööde paljususe ja keerukusega. Tegemist on maantee objektiga, kus pidi arvestama linnatingimustega – rohkete endisaegsete tehnovõrkudega," märkis ta.

Lisaks oli vaja ehituse ajal paralleelselt juurde projekteerida, kooskõlastada ja välja ehitada kolmas tunnel, kogujateed ning tehnovõrgud. Suurt ettevalmistust vajas raudteealuse tunneli ehitus, sest see on väga spetsiifiline eraldi lubadega ja nõuetega protsess, selgitas Haavistu.

"Teedeehituses peab arvestama väga paljude erinevate nüanssidega. Ehitusprotsess ei pruugi alati olla nähtav, sest see eeldab suuri ettevalmistusi," nentis ta.

Haavistu kinnitusel lõpetatakse Veskitammi objektil töödega hiljemalt 31. oktoobril. Kõik sõidurajad on liiklusele juba praegu avatud.

"Veel lõpetatakse müratõkkeseina rajamist, haljastust, viimistlust, liikluskorralduse vahendite paigaldamist ja muud sellist," ütles Haavistu.

Vana-Pääskülas tööd veel jätkuvad

Linna piirilt kuni nn maanteeameti ristmikuni aga tööd veel käivad ning lõppevad alles detsembris. Selle lõigu projekti tellis Tallinna kommunaalamet, ehitamise aga maanteeamet. Tegu on osaga Vana-Pääsküla–Topi lõigu ehitamisest.

Linnalõigu projektiga rajatakse Statoili teenindusjaama piirkonda ka pargi ja reisi parkla ning ühistranspordi terminal.

Teisipäevast kehtivad Vana-Pääsküla lõigul uued liikluspiirangud ning liikluseks on tagatud vaid 1+1 sõidurada tavapärase 2+1 asemel. Seega tuleks autojuhtidel arvestada, et lõigul läbimine võib võtta tavapärasest veidi enam aega.

Haavistu sõnul praegu veel koostatakse töögraafikuid, kuid objekti tähtaeg on jätkuvalt detsember.

Veskitammi liiklussõlme ehk Vana-Pääsküla–Topi lõigu ümberehitamine läheb lepingu järgi maksma 6,8 miljonit eurot. Haavistu märkis, et lõplik maksumus selgub siiski objekti vastuvõtmise ajaks.

Peatöövõtja lõigul on Nordecon AS.



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: