Võõbu–Mäo lõik ehitatakse aastaks 2022 neljarajaliseks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Planeeritav Võõbu-Mäo lõik.
Planeeritav Võõbu-Mäo lõik. Autor/allikas: Maanteeamet

Tallinna–Tartu maantee Võõbu–Mäo neljarajaline lõik peaks valmima 2022. aastaks, teatas maanteeamet. 16 kilomeetri pikkuse lõigu ehituse algus on planeeritud 2020. aasta kevadeks. Lõigu ehitus läheb maksma üle 70 miljoni euro.

Võõbu–Mäo teelõik asub Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee kilomeetritel 64,2–80,2. Tegemist on siseriiklikult tähtsa maanteega, mis ühendab üheksat maakonda pealinnaga ning Luhamaa piiripunktiga.

Uus tee rajatakse lõigu esimeses pooles (Võõbust Annani) praegusest maanteest paremale poole (edela suunas). Lõigu teises pooles (Annast Mäoni) ehitatakse uus tee osaliselt praegusest maanteest vasakule ja osaliselt kattub tee praeguse trassiga, teatas maanteeamet.

Võõbu–Mäo läbimise teekond lüheneb uue teega ligi kaks kilomeetrit. Liiklusohutuse tõstmiseks on ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega lahendatud eritasandiliselt.

Teelõigule on ette nähtud viis suuremat rajatist: Puiatu ökodukt, Anna liiklussõlm, Korba ja Võõbu viaduktid ning Kükita sild. Kavandatud on müratõkkevallid ja -seinad ning parkla Kükitale.

Kogu Kose-Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 rajaga tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda sõidukite kolonnide tekke tõttu piirkiirusest aeglasemalt, märgiti maanteeametist.

Võõbu–Mäo lõigu projekteerisid Reaalprojekt OÜ ja Novarc Group AS. Projekti prognoositav ehitusmaksumus on 73 miljonit eurot.

Vaata planeeritava Võõbu–Mäo teelõigu videot:

Toimetaja: Marko Tooming

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: