Tallinn hakkab järgmiseks katsetama Hiina elektribussi ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Solarise elektribuss.
Solarise elektribuss. Autor/allikas: TLT

Tallinnas juunis ja juulis testitud Solarise elektribussiga jäädi rahule, kuid järgmiseks on Tallinna Linnatranspordi AS-il (TLT) plaanis hakata katsetama Hiina tootja elektrisõidukit.

Solarise Urbino 12 elektribuss vuras katseperioodil juunist juulini erinevatel liinidel, põhiliselt Balti jaama ja Mustamäe piirkonnas. 220 kW võimsusega buss suudab sõita ühe laadimisega ligikaudu 150 kilomeetrit.

Kuigi testperiood kulges ootuspäraselt ja probleeme ei esinenud, soovib TLT busse, mis suudaks ühe laadimisega läbida suurema vahemaa, ütles ERR-ile TLT juhatuse liige Lennart Viikmaa.

"Eelistatult valiksime elektribussi, mis suudaks ühe laadimisega läbida üle 200 kilomeetri. Seda selle jaoks, et ei peaks ümber korraldama liinivõrku ja investeerima kiirlaadimise taristusse," märkis Viikmaa.

Muid etteheiteid Solarise bussile ei olnud – kokku kuuel bussiliinil ja ühel trolliliinil katsetatud buss püsis graafikus. "Bussi kasutanud bussijuhtide tagasiside oli positiivne: buss on vaikne, hea kiirendusega ja sobiva ventilatsioonisüsteemiga. Sõitjad väljendasid rahulolu," ütles Viikmaa.

Nüüd on TLT otsimas testimiseks järgmist bussi. "Vajalik on testida erinevate tootjate lahendusi ja oleme juba alustanud läbirääkimisi ka ühe Hiina bussitootjaga, et lähitulevikus testida nende versiooni Eesti oludes," lausus Viikmaa, ja lisas, et eesmärgiks on enne valikute tegemist testida Tallinna tänavatel võimalikult palju erinevaid elektribusse ja avatud ollakse kõigi bussitootjate jaoks.

TLT ja Tallinna linna suur eesmärk on, et aastaks 2035 on kogu pealinna ühistransport elektriline: trammid ja elektribussid. Suur projekt vajab suuri ettevalmistusi. Viikmaa sõnul otsitakse praegu võimalusi, et katsetada elektribusse aastaringselt.

Viikmaa sõnul on elektribuss võrdluses diislikütusel sõitva bussiga sõidukilomeetri arvestuses märksa soodsam: kui võtta aluseks tarbitud energia/kütus ja selle hind, siis on ühe kilomeetri hind elektribussi puhul ligikaudu neli korda madalam. "Elektribussi üks kilomeeter maksab kütuse komponendi alusel tänaste hindade juures ligikaudu 0,09 eurot," märkis Viikmaa.

Vaheetapina enne elektrilisele sõidukipargile üleminekut võtab TLT kasutusele gaasibussid. Esimesed tellitud Solarise gaasibussid on praegu testsõitudel. Kokku ostis TLT Solariselt sada gaasibussi.

Viikmaa sõnul lähevad esimesed gaasibussid püsivalt liinile juba augusti lõpus. "Plaani järgi asendatakse selle aasta novembriks 100 kõige vanema generatsiooni bussi uute surugaasil sõitvate bussidega," lausus ta.

Diiselbussidest on Tallinnal kavas täielikult loobuda aastaks 2025.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: