Galerii: vaata, milline näeb välja Rail Balticu rong

Rail Balticu projekti raames valmisid illustreerivad "virtuaalsed" kiirrongid, et paremini tulevast kiirrongi ette kujutada.
Igas standardklassi vagunis on umbes 70 istekohta, on ka ruumikam ja väiksema kohtade arvuga äriklassi vagun.
Rongis on wifi-ühendus, USB-pesad, laadimispunktid ja ekraanid infoga reisimarsruudi kohta. Ärireisijatel on võimalik kasutada ka spetsiaalset telekonverentsi vahenditega varustatud koosolekuruumi.
Rongis on ka kohvik, kust reisi ajal kuumi jooke ja suupisteid osta.
Rail Baltic on kolme Balti riiki ühendav rahvusvaheline projekt, kuhu on lisaks kaasatud ka Soome ja Poola. Raudteeühendus liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga.
Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ning Riiga 1 tunni ja 42 minutiga. Trass tagab reisirongidele liikumiskiiruse kuni 240 km/h, kaubarongide kiiruseks on arvestatud kuni 120 km/h.
Raudtee ehitamise kogumaksumust hinnatakse ca kuue miljardi euro suuruseks, millest kuni 85 protsenti on valmis panustama Euroopa Liit. Eesti territooriumile jääva trassilõigu väljaehitamine maksab eelprojekti põhjal ca 1,6 miljardit eurot. Eesti jaoks on kohustuslikuks projekti omaosaluseks plaanitud ca 318 miljonit eurot.
Raudtee ettevalmistuse ja ehituse perioodiks on plaanitud 10 aastat. Ideaalis peaks liiklus uuel raudteel algama 2026. aastal.
Toimetaja: ERR