Mitmed maanteelõigud saavad ohutuma 2+1 lahenduse

Maanteeamet asub ohutuse tõstmiseks paljusid teelõike 2+1 mudelile ümber ehitama. Tööde käigus remonditakse 29 silda.
Põhimaanteed moodustavad 9,7 protsenti kõigist maanteedest, need on teetöödel prioriteetsed.
Põhiliseks remondiliigiks on pindamine, millega välditakse suurte aukude teket teekatetesse. Pindamistöid tehakse tänavu 1200 km ulatuses, selle maksumuseks kujuneb 19 mln eurot.
Lisaks tehakse taastusremonti, millega uuendatakse teede pealmist kattekihti. Taastusremonti ootab 228 km, need tööd lähevad maksma 20,8 mln eurot.
Rekonstrueeritakse 186 km teid ja nende tööde maksumus ulatub 47,5 mln euroni.
Remonditakse ka sildu, kui see aga ei õnnestu, siis need ehitatakse ümber. Uusi sildu ei ehitata. Tänavu ootab remont või ümberehitus 29 silda, selleks kulub 7,1 mln eurot.
Liiklusohtlikke kohti on 80, mis tänavu ümber ehitatakse, et nende ohutust tõsta. Neede tööd lähevad maksma 11,5 mln eurot.
Metsloomadele rajatakse metsastele teelõikudele ohutud ületuskohad ja truubid.
Ohutuse tõstmiseks eelistatakse ümberehitustel 2+1 teid, sest nende rajamine tuleb kolmandiku võrra odavam kui 2+2 teede korral, tagab ohutumad möödasõidud ning vähendab vastassuunda kaldumise võimalust. Sellised lahendused tulevad Tallinna Narva maanteel Sillamäe-Narva ja Jõhvi-Sillamäe lõigule, Tallinna-Tartu maanteel Pikknurme-Puurmani ja Kärevere-Kardla lõikudele ning Tallinna-Pärnu maanteel Varbola-Päädeva, Konuvere-Jädivere ja Libatse-Nurme lõikudele.
Suuremad teetööd
Sillamäe sadama raudtee ja Tallinna-Narva maantee eritasandilise ristmiku ehituse käigus rajatakse Sillamäele mitu viadukti ja jalakäijate tunnel. Esimese etapi ehk Sillamäe linnalõigu ehitus läheb maksma seitse miljonit eurot.
Tallinna-Tartu maantee Kose-Ardu 12-kilomeetrine teelõik ja selle jätk, 11-kilomeetrine Ardu-Võõbu lõik kavandatakse kogu ulatuses uuele trassile. Sinna rajatakse kitsam 2+2 sõidurajaga tee, müratõkkevallid ja ulukite läbipääs. Lõigule tulevad ohutuse tõstmiseks parklad ja puhkealad veokijuhtidele, et nad tee ääres ei peatuks. Tee lüheneb 2,3 kilomeetri võrra, ehitus läheb maksma 110 miljonit eurot ning see kaetakse täielikult riigieelarvest. Ehitustöödega alustatakse tänavu suvel ning lõpetatakse 2020. aasta sügiseks.
Sama maantee Annikvere-Neanurme 4,1-kilomeetrisele lõigule rajatakse tänavu kaks möödasõidu lõiku, müratõkke seinad ja Suudari sild üle Umbusi jõe. Ehitus läheb maksma 4,5 mln eurot.
Valmaotsa-Kärevere 7,4-kilomeetrine lõik tuleb müratõkete ja loomataradega 2+1 teega, millele rajatakse neli möödasõidulõiku. 0,9-kilomeetrine teejupp tuleb ka piirdega eraldatud 1+1 mudelil. Lõigu ehitusmaksumus on kaheksa miljonit eurot, ehitustööd viiakse läbi sel ja järgmisel aastal.
Pärnu maanteele rajatakse Laagri raudteejaama piirkonda bussiterminal ning "Pargi ja reisi" parkla, samuti rajatakse Laagrisse jalakäijate tunnel raudtee alla ning ehitatakse ümber Veskitammi ala ristmikud. Järgmise aasta lõpuks valmivate tööde maksumuseks kujuneb 10,1 miljonit eurot.
Pärnu maantee Ääsmäe-Kohatu 9-kilomeetrisele lõogule rajatakse kuus 2+1 möödasõiduala, praegune tee rekonstrueeritakse, rajatakse ka ökodukt ja ulukitara. Sügiseks valmivad tööd lähevad maksma 13,1 miljonit eurot.
Nurme-Jänesselja 2,5-kilomeetrine lõik ehitatakse 2+1 möödasõidualaga teeks, sinna ehitatakse nii uus Nurmeveski sild kui remonditakse vana Nurme sild. Lõik saab ka kergliiklustee. Järgmise aasta lõpuks valmiv lõik läheb maksma 5,2 miljonit eurot.
Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel rekonstrueeritakse 6,5-kilomeetrine teelõik, remonditakse sillad, rajatakse kergliiklustee Paide ja Reopalu vahele ja transiitparkla Paide ringristmikule. Ehitus läheb maksma kolm miljonit.
Tallinna ringtee algusesse tuleb 2,2-kilomeetrine 2+2 sõiduradadega lõik. Tee äärtesse jäävate alade ühendamiseks ehitatakse välja Veneküla eritasandiline ristmik. Üle Ülemiste-Maardu raudtee ehitatakse uus viadukt, ja rajatakse müratõkkeseinad. Ehitus läheb maksma 12,6 miljonit eurot, tööd valmivad järgmise aasta sügiseks.
Ringteel ehitatakse 2+2 mudelile ümber Lagedi lõik, kuhu tuleb ka viadukt üle raudtee ning müratõkkeseinad. Ehitustööd lõppevad järgmise aasta kevadeks ning lähevad maksma 13,5 miljonit eurot. Lisaks tuleb Karla viadukt ja Pirita-Ülemiste kanali sild Lagedi-Karla lõigule, mis muudetakse samuti 2+2 maanteeks. 2020. aasta alguseks valmivad tööd lähevad maksma 12 miljonit eurot.
Kõige keerulisemaks objektiks hindab maanteeamet Nurme silda ja kõiki 2+1 teede ehitusi.
Kõige enam mõjutab liiklust tõenäoliselt Ääsmäe-Kernu teelõigu ehitus.
Maanteeameti peadirektor Priit Sauk tutvustas suuremaid teetöid teisipäevahommikuses "Terevisioonis".
Toimetaja: Merilin Pärli