Simson jättis transpordikeskustele vabad käed, kuid hind ei tohi tõusta
Majandusminister allkirjastas määruse, mis lubab ühistranspordikeskustel valida, kas jätkata juulist praegu kehtiva piletisüsteemiga või hinda langetada kuni tasuta piletini välja.
Simson selgitas ERR-i raadiouudistele, et määrus asendab seni kehtinud maavanemate korraldusi, millega maakonna ühistranspordis sätestatakse kõrgeim sõidu hind.
Kui eelmisel aastal said maakonna bussiliinid riigieelarvest, kohalikelt omavalitsustelt ja piletirahast kokku arvestada 36,4 miljoni euroga, siis tänavu on selle jaoks vahendeid 42,1 miljonit eurot.
"Määrus annab ühistranspordikeskustele valiku, kas jätkata tänase süsteemiga - kui kohalike valdade esindajad soovivad piletitega jätkata - või võimaluse kaotada piletiraha. Kaotatud piletitulu asendab riigieelarveline toetus," sõnas minister.
Simson ütles, et määrus ei vaja koalitsiooni heakskiitu, kuid koalitsioonipartnerite toetuse ta siiski hankis. "Kui algselt oli spekulatsioon, et minister kehtestab nullhinna, siis seda see määrus ei tee."
Edasine tegevuskava näeb välja nii, et maanteeamet koordineeritult ühistranspordikeskusega koostab kõigis maakondades uue hinnapoliitika.
Majandusminister avaldas lootust, et enamik ühistranspordikeskusi läheb üle nullpiletihinnale.
Hindu langetamata väheneb lisaraha
Kui kohalikud ühistranspordikeskused maakondlikus bussiliikluses juulist piletihindu ei langeta, näiteks nullini, siis nad jäävad osaliselt ilma riigieelarves ette nähtud maakondliku ühistranspordi lisarahastusest.
Kui maanteeameti poolt sõlmitud halduslepingu poole taotlusel ei kasutata 1. juulist 2018 vastava piirkonna piletitulu asendamise vahendeid täies ulatuses, ehk ei soovita kehtestada tasuta ühistransporti, eraldatakse toetust avaliku teenindamise lepingutega võetud kohustuste täitmiseks piletituluga katmata osas, seisab määruse seletuskirjas.
See tähendab, et kui näiteks ühistranspordikeskus teeb ettepaneku kehtestada siiski piletihinnad, kuid soovib neid näiteks madalamas määras, kui seni kehtinud hinnad, siis võib ta taotleda piletitulu vähenemise ulatuses toetust.
Liinivõrgu ajakohastamiseks planeeritud vahendid ja piletitulu asendamise vahendite ülejäägid eraldatakse teisel poolaastal nõudluse põhiselt põhjendatud taotluste alusel maanteetranspordi korraldamise täiendavate kulutuste katmiseks ja nõudluspõhise ühistranspordi arendamiseks.
Toimetaja: Priit Luts
Allikas: ERR/BNS