Pärnu- ja Harjumaa ühistranspordikeskused on Simsonile tänulikud ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Pärnu- ja Harjumaa ühistranspordikeskuste juhid tunnustavad majandusminister Kadri Simsonit määruse eest, mis lubab ühistranspordikeskustel valida, kas jätkata juulist praegu kehtiva piletisüsteemiga või langetada hinda päris nullini, ent mitu probleemi vajab siiski veel lahendamist.

Harjumaa Ühistranspordikeskuse juht Vello Jõgisoo avaldas ERR-i raadiouudistega rääkides esmalt rõõmu selle üle, et ministri määrus lõpuks tuli. "Tegelikult on ka rõõm kogeda, et see on üle hulga aja määrus, mille käigus saavad ühistranspordikeskused ja seega saab ka ühistransport raha juurde. Selles suhtes suur tänu ministrile. Aga Harjumaal see paraku kõiki probleeme ei lahenda ja osa probleeme jääb ikkagi meie omavalitsuste liidu otsustada, kuidas ja kellele ja mida ja mis ajani mingi hind tuleb," nentis Jõgisoo.

Esmalt tuleb tema sõnul lahendada see, mis saab kommertsliinidest, mida Harjumaal on tänaseni 40 protsenti, ning millist teed Harjumaa läheb. Valikukoht on, kas Harjumaa teeb laustasuta transpordi või osaliselt tasuta ehk siis tasuta mõnele inimeste grupile, näiteks pensionäridele, kooliõpilastele, või tuleb kõigile lihtsalt odavama hinnaga. "Kõik need küsimused pannakse lauale, enne kui omavalitsuste liit selle otsuse langetab, kas tasuta või tasuline."

Harjumaa omavalitsuste liidu juhatus koguneb 9. mail ning koosolekule on kutsutud ka Jõgisoo. Seal tuleb Simsoni määrus esimest korda arutlusele. Kui aga juhatus siis midagi ei otsusta ning arutelu läheb üldkoosoleku kätte, venib selguse saamine veel nädala võrra.

Heameelt avaldas Simsoni esmaspäevase otsuse üle ka Pärnumaa Ühistranspordikeskuse juht Andrus Kärpuk, kes võitles enda sõnul mitte tasuta ühistranspordi vastu, vaid Pärnu linna ja maakonna ühtse piletisüsteemi poolt, mille üks osa oleks osa inimeste, nagu õpilaste, pensionäride ja puuetega inimeste tasuta sõit. "Kuid ülejäänutele me oleksime soovinud kehtestada senisest oluliselt madalama piletihinna, see pilet oleks kehtinud ühtselt nii linna- kui maaliinidel. Praegusel juhul ministri määrus piirhindade kehtestamise kohta võimaldab meil selle plaaniga edasi minna," rõõmustas Kärpuk, avaldades ühtlasi tänu, et "minister on võtnud kuulda hästi laia spektri spetsialistide arvamust ja käitunud ministrile kohaselt, tõesti tasakaalukalt".

Positiivse poole pealt tõi Kärpuk välja veel selle, et keskerakondlasest Simsoni initsiatiiv on tõstnud ühistranspordi küsimused väga suure avalikkuse tähelepanu alla ja sellest diskussioonist võidavad kõik.

Kärpuk ise Keskerakonda ei kuulu.



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: