Riik kulutab teehooldusele lähiaastail senisest vähem raha ({{commentsTotal}})

Foto: Sander Koit

Eesti uue teehoiukava üldmaht aastateks 2018-2020 kasvab 113 miljonit eurot, mis läheb suures osas uute teede arendamisse. Samas kulud tee hooldusele, aga eriti teedevõrgu sälitamisele, lähiaastatel vähenevad.

Teehoiukavasse lisanduvad inveteeringutena kaks neljarajalist teelõiku Via Baltical. Need Pärnust väljuvad suunad oleksid üldse esimesed 2+2 maanteed Pärnu maakonnas. Samuti ehitatakse 2+2 radadega maanteeks kurikuulus Haljaja- Aaspere lõik Tallinna Narva maanteel, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Selles teehoiukavas kärpeid ei ole, vastupidi, aastatel 2018-2020 teehoiukava üldamaht kasvab 113 miljonit eurot," ütles majandusminister Kadri Simson. "Need on siis juba varasemalt ära otsustatud strateegilised investeeringud. Tõsi on see, et eraldi segmentides hoolduses on meil viimased hanked osutunud odavamaks ja seetõttu praeguses teehoiukavas hoolduse summa väheneb. Aga prioriteet on olemasoleva teevõrgu korrashoid ja hooldamine. Ja kui need hanked tulevikus lähevad kallimaks, siis priortiteet on hooldusel ja ohutusel."

Hooldusele kulub järgnevatel aastatel alla 50 miljoni euro. Kuigi 2014. aastal pakkus toonane valitsus teehoiukavas, et hooldusele võiks näiteks 2019. aastal kuluda 60 miljonit eurot. Langus on teedevõrgu sälitamisele kuluvas rahas. Kui teede rekonstrueerimisele ja katte parandamisele kulub tänavu 159 miljonit, siis 2021. aastal ainult 140 miljonit eurot.

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk ütles, et need on meetmed, mille osas on toimunud muudatusi ja tehtud ümberjagamisi.

"Hetkel eelistakse arendustegevust ja veidi enam on suunatud vahendeid sinna. Aga kindlasti me hoolime kogu oma teedevõrgust ja lihtsalt otsustati nii, et lähiaastatel vähem siis [kulutame] rekonstrueerimisele ja korrashoiule," sõnas Sauk.

Prioriteetne ohutuse suurendamine tähendab uute teede rajamist. Seetõttu jätkub kõige suuremahulisemana ka neljarajalise Tallinna-Tartu maantee ehitus, mis peaks jõudma 2022. aastaks Mäoni. Teehoiukava muudatused kavandatud moel täna veel valitsuse heakskiitu ei saanud, kuid Simsoni sõnul võetakse need kindlasti järgmisel nädalal vastu.

Toimetaja: Karin Koppel



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: