Kõlvart: kõigepealt transpordivõrk, siis kinnisvaraarendus

Pikaajaline linna arengu planeerimine tähendab seda, et linn peab end arendajate suhtes kehtestama ning kavandama enne kinnisvaaarenduste lubamist transpordivõrgu, ütles Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart.
Kõlvart rääkis neljapäeval Äripäeva kinnisvarakonverentsil, et ükski üldplaneering ei näe ette, milline peaks välja nägema sotsiaaltaristu, sest planeering on lihtsalt kaart, mitte elav plaan. "Kas linn saab siis areneda vaid arendaja nägemusest lähtuvalt?" küsis ta ning vastas, et selline areng ei ole jätkusuutlik, kirjutab Pealinn.
Kõlvart küsis, kas on võimalik luua pikaajalist nägemust linna arengule, mis poleks pelk turu reguleerimine ning leidis, et selleks tuleb esmalt planeerida transpordivõrk ning alles siis arendada kinnisvara.
"See ei tähenda üle reguleerimist, vaid vastuoksa bürokraatia vähenemist. Menetlus peaks olema operatiivsem," ütles ta ning möönis, et suur pilt ja pikaajaline visioon on see, mida ei saa luua arendaja üksinda, vaid koos linnaga.
Kõlvart peatus parkimiskorraldusel, mis on tema sõnul hoopis laiem teema, kui lihtsalt autode probleem linnas. Linnapea sõnul on küsimus selles, et kui lihtsustada parkimiskorda, kas inimesed kasutavad siis rohkem ühistransporti või hakkavad hoopis kaootilisemalt parkima.
"Siin tuleb mängu ideoloogia – kuidas areneb inimeste mõtteviis? Inimesed loobuvad täna autodest seepärast, et see pole keskkonnasõbralik. Sellist mõtteviisi polnud veel kümme aastat tagasi," märkis Kõlvart.
Toimetaja: Marko Tooming