Tallinn plaanib viia Tehnika tänava rattatee kastaniallee ja raudtee vahele
Tallinn kavatseb ehitada Tehnika tänava rattatee tänava servas oleva kastaniallee ja raudtee vahelisele alale, kuid millisel moel pääsevad ratturid tulevikus üle Endla ja Tehnika tänava ristmiku, selgub projekteerimise käigus.
Praegune Tehnika tänava rattarada paikneb sõidutee mõlemas servas ja on võrdlemisi kitsas. Plaani kohaselt jääks aga tulevikus sõidutee serva ainult Pärnu maantee viadukti poolt Endla tänava ja Paldiski maantee poole suunduv rattatee, vastupidises suunas sõitvad ratturid liiguksid aga hoopis tänava raudtee-poolses servas, kastaniallee ja raudtee vahelisel alal.
Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti rattateede kavandamise juht Taavi Piller ütles ERR-ile, et rattatee projekteerimistingimuste avalik väljapanek oli augustis. Nüüd analüüsitakse selle käigus saadud tagasisidet ja vajadusel arvestatakse seda projekteerimistingimuste väljastamisel.
"Seejärel kuulutab Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet välja projekteerimishanke, mille käigus koostatakse esmalt eskiis konkreetsete lahendustega," lausus ta.
Seetõttu ei ole linnavalitsuses praegu täpsemaid skeeme, kuidas uus rattatee kulgema hakkab. Muu hulgas pole teada ka see, kuidas lahendatakse Endla ja Tehnika tänava ristmiku ületamine, sest praegusi ülekäiguradu arvestades tuleks kastaniallee juurest ristmikule minnes teisele poole allee juurde jõudmiseks ületada kaheksa korda teed ja seejuures seitsme valgusfoori taga oodata.
"Millised on täpsemad lahendused ristmike ületamisel, selguvadki projekteerimise käigus," sõnas Piller.
Küll on aga tingimuseks seatud, et olemasolev kõrghaljastus peab maksimaalselt säilima ning Tehnika tänava ääres kasvavad hobukastanid peavad täiesti puutumata jääma.
Pilleri sõnul korraldatakse pärast eskiisi valmimist lahenduse avalik arutelu, seejärel koostatakse põhiprojekt, siis tutvustatakse sedagi avalikkusele ning pärast seda saab taotleda ehitusloa ja korraldada välja ehitushange.
Projekteerimistingimuste avalikul arutelul ütles Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti ehitusõiguse ja tegevuslubade teenusejuht Tiina Leetmaa, et senine, sõidutee servas kulgenud rattatee kaob pärast uue tee rajamist ära.
"See ongi üks eesmärk, et rattarajad ümber ehitada jalgrattateedeks," lausus ta. "Rattaradu enam ei näe."
Pilleri sõnul saaks uue rattatee ehitusega kõige varem alustada 2025. aasta lõpus, kuid pigem 2026. aastal.
Lisaks rattateele on plaanis projekteerimistingimuste alusel uuendada Tehnika tänaval ka tehnovõrke, ülekäike, bussipeatusi, kõnniteid, kaldteid ja haljastust.
Rattatee ehitust toetatakse Euroopa regionaalarengu fondist säästva liikuvuskeskkonna edendamise meetmest.
Toimetaja: Karin Koppel