Tallinna väike ringtee ei valmi enne 2014. aastat ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Tallinna linnavalitsus esitas volikogule väikese ringtee rajamise kava, mille kohaselt saaks see ringtee kõige varem valmis aastaks 2014.
Väikese ringtee esimese järgu rajamine Tallinna Smuuli tee pikendusest kuni Tartu maantee Peetri ristmikuni koos tunneli ehitamisega lennuvälja maandumisraja alla on linnavalitsuse kava kohaselt võimalik aastaks 2012, teatas linnavolikogu avalike suhete nõunik.

Edasi Viljandi ja Pärnu maanteeni kulgev ringtee ei valmi aga enne 2014. aastat. Ent nagu märkis Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš, on kava teostamiseks vaja omavalitsuste ja riigi koostööd.

"Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi info kohaselt on lähiaastatel riigi prioriteediks põhimaanteede rekonstrueerimine, sh Väo-Kanamaa-Keila ringtee ümberehitamine esimese klassi kiirteeks, mistõttu ei ole tõenäoline riigi toetus Tallinna väikese ringtee ehitamiseks," ütles Boroditš.

Tema hinnangul tuleb uue ringtee rajamise küsimused lahendada Tallinna linnal koos Rae ja Kiili vallaga, kellega on alustatud ka läbirääkimisi.

K-Projekt on teinud väikese ringtee trassi esialgse valiku. Selle kohaselt on Smuuli tee pikendusena lennuvälja maandumisraja alla rajatava tunneli pikkus ligi 400 meetrit ja selle ehitus peab toimuma enne maandumisraja rekonstrueerimist aastatel 2010-2011.

Edasi kulgeb trass ümber Mõigu asumi kuni Peetri ristmikuni Tartu maanteel ja Viljandi maanteeni Valdeku tänava piirkonnas. Nii tekib täiendav liikluskoridor Nõmme-Mustamäe ja Lasnamäe vahele, mis vähendab oluliselt liikluskoormust kesklinnas ja Ülemiste liiklussõlmes ning võimaldab  leevendada liiklusprobleeme ka Tallinna lähipiirkonnas.

Kava kohaselt on ringteed võimalik ehitada kahes järgus: Suur-Sõjamäe tänav - Tartu maantee (sh tunnel lennuraja alla) hiljemalt aastaks 2012 ning Tartu maantee - Viljandi maantee a 2014.

 Hinnanguliselt on 2007. aasta hindades I järgu tööde maksumus 320 miljonit ja II järgu puhul 215 miljonit krooni, lisaks maade võõrandamisega seotud kulutused.

Autostumine vähendab keskmist sõidukiirust Tallinnas 1 km/h aastas. K-Projekti uuringu põhjal on aastaks 2022 prognoositav keskmine kiirus ilma väikese ringteeta 20,1 km/h, väikese ringtee olemasolul tõuseb see aga 24,3 km/h.

Toimetaja: Helve Laasik

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: