Maanteeamet valmistub Tallinna väikese ringtee eelprojekti koostamiseks ({{commentsTotal}})

{{1535708520000 | amCalendar}}
Suure Tallinna ringtee Jüri lõik.
Suure Tallinna ringtee Jüri lõik. Autor/allikas: SCANPIX / PM

Maanteeamet kavatseb Tallinna väikese ringtee eelprojekti hanke selle aasta lõpus välja kuulutada, tee ehitamine algaks praeguste plaanide kohaselt viie või kuue aasta pärast.

Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles reedel ERR-ile, et ametis on jõutud eelprojekti rahastus läbi arutada

"Järgmiseks etapiks on konkreetse koostööleppe sõlmimine eelprojekti tehnilise kirjelduse koostamiseks ning eelprojekti hange. Projekteerimistööde maksumus jääb poole miljoni ja miljoni euro vahele," kirjeldas Urm.

Urm lisas, et planeeringutes on trass kajastatud ja on ka üks eskiislahendus tehtud. "Vaatame need veel üle ja joonistame täpsemalt need teed paika."

Alguse saaks Tallinna väike ringtee Smuuli tee ja Suur-Sõjamäe tee ristmikult ja läheb läbi Rae vallas asuvast Peetri alevikust, siis ristub Tallinna-Tartu maanteega ja jõuab välja Viljandi maantee Valdeku tänava ristmikule.

Urmi sõnul pole maanteeametil veel kokkulepet, et mis lõigus tee hakkab kuuluma Tallinna linnale, milline osa jääb riigile. Ta lisas, et see tuleb enne eelprojekti sõlmimist kokku leppida. "Sellest sõltuvad ka need nõuded, mille tee valdaja projekteerijale esitab."

Praegu on Urmi sõnul raske öelda, kas tee ehitamisel saab arvestada ka Euroopa Liidu rahadega, lisades, et välistada seda ei saa.

Hanke ringtee projekteerimise osas tahab maanteeamet välja kuulutada aasta lõpus. "Sellele võib kuluda kaks aastat, siis järgneb maade omandamise protsess hing põhiprojekti koostamine, reaalne tööde alustamise aeg on aastatel 2023 või 2024," sõnas Urm.

Tallinna linnapea Taavi Aas ütles ERR-ile, et pealinn ja ümberkaudsed vallad on sellest projektist huvitatud ja valmis sinna panustama. "Mille üle on hea meel, et trassi kulgemine saab lõplikult paika. Siis on vaja selgeks rääkida, et kas see läheb lennuraja alt läbi või ümber lennujaama territooriumi. Kui need paigas saab edasi hakata rääkida maksumusest," rääkis Aas.

Kui palju ringteest jääb riigi ja palju linna hallata, sõltub Aasa sõnul trassi kulgemisest. "Meil on soov, et riik projekti panustaks, sest seda teed hakkavad kasutama lisaks tallinlastele ja ümbruskonna valdade elanikele ka teised Eesti elanikud," lausus linnapea.

Toimetaja: Indrek Kuus



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: