Veeteede ameti mõõtmine: Rukki kanali sügavus on parvlaevade jaoks piisav

Veeteede ameti (VTA) neljapäeval toimunud mõõtmiste järel selgus, et Hiiumaad mandriga ühendava Rukki kanali sügavus on kogu pikkuses esialgsetel andmetel rohkem kui viis meetrit. Sellest võib järeldada, et kanal on praamiliikluse jaoks turvaline.
Meremõõdukeskuse ja VTA ühismõõtmise tulemusena peaks reede õhtul valmima Rukki kanali uus sügavuskaart.
Kuna tegemist oli selle kevadise esimese mõõtmisega, siis tekkisid VTA kaatril Kaja sonariga tehnilised raskused, kuid Rohuküla sadamas oli ka Meremõõdukeskuse alus Lenne, mis alustas Rukki kanali sügavuse mõõtmist mõnevõrra varem kui Kaja, vahendas mõõtmistel kaasas olnud ERR-i toimetaja Allan Rajavee.
Õhtuleht kirjutas kolmapäeval, et OÜ Meremõõdukeskus tuvastas nädalavahetusel, et laevatee sügavus on nõuetekohane viis meetrit ehk parvlaevaliikluse jaoks piisav.
Meremõõdukeskuse juht Peeter Ude tunnistas ajalehele, et nad ei mõõtnud üle kogu kanali sügavust, kuid ühe selle kriitilisema osa, kus VTA andmetel on sügavuseks 4,7 meetrit, kuid nemad tuvastasid, et meri on seal viis meetrit sügav.
"See, et Meremõõdukeskus omal initsiatiivil seal mõõdistamas käis, on pigem intellektuaalselt huvitav info, aga sellega ei ole paraku ei meresõitjal, Tiiu ja Leigeri kaptenil ega hiidlastel praegu midagi tarka teha peale lootuse, et VTA mõõdistusandmed sama näitaksid. Ja sel juhul oleks see muidugi hea uudis," ütles VTA nõunik Priit Põiklik kolmapäeval ERR-ile.
Madala veetaseme tõttu katkes parvlaevaliiklus mandri ja Hiiumaa vahel tänavu talvel mitmel korra. Andmeid veetaseme kohta põhinesid Tallinna Tehnikaülikooli meresüsteemide instituudil.
Toimetaja: Indrek Kuus