Rukki kanali süvendamistöid tehakse peamiselt öisel ajal

{{1524244680000 | amCalendar}}
Foto: Liina Siniveer

Majandusminister Kadri Simson lubas reedesel visiidil Hiiumaale, et augustis algavat Rukki kanali süvendamist püütakse teha öisel ajal, et Hiiumaa praamid ei peaks Rohuküla asemel Virtsu sõitma, kuid septembris võib siiski tulla ette aega, kus on vaja töid teha ka päeval. Lisaks soovivad hiidlased, et talvehooajal oleks laevaliinil mõlemas suunas vähemalt kuus väljumist.

Simsoni Hiiumaa-visiidi põhiteema oli hiidlaste mure transpordiga, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Praamiliikluse kitsaskoha, Rukki kanali süvendamise hange on Veeteede Ametis ettevalmistamisel. Hiidlaste kindel soov on, et suve lõpus algavad tööd toimuksid ainult öösel ja et praame ei suunataks Rohuküla asemel Virtsu. Simson lubas, et seda soovi püütakse arvestada.

"Püüame leida ka kohaliku kogukonnaga kokkulepet, et võib-olla septembris mõnel hõredama liiklusega päeval on võimalik teha ka teine tööde maht päevastel tundidel, madalama nõudluse ajal, aga valdav osa töödest peab minema öisesse aega," rääkis Simson.

Kui luba süvendustöödeks on 1. augustist 15. oktoobrini, siis Hiiumaa valla seisukoht oli, et süvendustöödega ei tohiks kindlasti alustada enne 15. augustit.

Hiidlaste soov on ka, et talvehooajal oleks praamigraafik tihedam kui sellel aastal ja päevas oleks mõlemas suunas vähemalt kuus väljumist ja et talveks ei muudetaks väljumiste kellaaegasid.

"Praegusel madalhooajal peavad Hiiumaa ettevõtjad tegema ringi oma plaanid kaheks ja pooleks kuuks madalhooajaks, peavad oma partnereid teavitama mandril, oma logistilisi süsteeme ümber ehitama, bussigraafikuid tegema. Lihtsalt ei ole majanduslikult mõttekas seda kahte ja poolt kuud teha, seda enam, et me oleme täna näinud reaalses elus, et need praamid suudavad sõita ka 1 tund ja 15 minutit ja hoida seda pooleteisttunnist vahet nii nagu meil ülejäänud aastas see graafik on," rääkis Hiiumaa ettevõtjate liidu juht Tanel Malk.

Simson ütles, et hiidlasi kaasatakse praamigraafikute kokkupanemisele, millega tegeleb maanteeamet, kuid konkreetset lubadust väljumiste arvu osas ei andnud.

Hiiumaa vallavolikogu esimees Aivar Viidik toonitas, et jääolud ei tohiks tihedama talvegraafiku puhul laevade jaoks takistuseks olla.

"Nad on hakkama saanud selle talve küllaltki raskete jääoludega, nad on teinud tegelikult väga edukalt eriliini Heltermaalt Virtsu ja selle kõigega hakkama saanud," ütles Viidik.

Kui kõik läheb plaanipäraselt algavad Rukki kanali süvendustööd suve lõpus.

Hiiumaa vallavanem Reili Rand ütles, et tööde plaanimisel on oluline jälgida seda, et Kärdla lennuvälja rajatööd ja Rukki kanali süvendamise tööd ajaliselt ei kattuks.

Viidik rääkis, et riigil tuleb tagada valmisolek eriolukordadeks ja sellele aitab kaasa, kui nii Heltermaale kui ka Rohukülla rajatakse teise laeva vastuvõtmiseks sobivad kaldarambid.

Ranna sõnul on hiidlaste ootus, et lennuühenduse kvaliteet paraneks veel tänavu ja tagatud oleks stabiilne ühendus.

Majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamägi kinnitas, et tänase vedaja lennukil on vajalik tehnika ja valmisolek, et alustada GNSS-süsteemi kasutuselevõttu koheselt, kui rajatööd on tehtud.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: