Mõõtmine andis Rukki kanali sügavuseks viis meetrit - laevad seisid asjata
Nädalavahetusel Rukki kanalis mõõtetöid teinud OÜ Meremõõdukeskus tuvastas, et laevatee sügavus on nõuetekohane viis meetrit ehk parvlaevaliikluse jaoks piisav, kirjutab Õhtuleht.
OÜ Meremõõdukeskus on mõõdistustulemused edastanud ka veeteede ametile (VTA), kuid viimane pole andmeid avalikustanud.
"Kuna aga meie andmetel ei õnnestunud seal üle mõõta kogu kanalit, siis ei ole praegu arukas ka kommenteerida, mis võib kanalis olla minimaalne sügavus. Sellele saab vastata alles siis, kui oleme ise oma mõõdistuse läbi viinud," ütles teisipäeval ERR-ile VTA nõunik Priit Põiklik.
Meremõõdukeskuse juht Peeter Ude ütles Õhtulehele: "Ma ei saa teile veel täna pead anda, et see sügavus on ka tegelikult täpselt 5,0. See võib olla ka 4,9 või 5,1, kuigi meie seadmed on häälestatud vastavalt Amsterdami nullile, need on Eestis ühed moodsamad mere täppismõõteseadmed, seega suur viga on välistatud."
Ude tunnistas, et nad ei mõõtnud üle kogu kanali sügavust, kuid ühe selle kriitilisema osa, kus VTA andmetel on sügavuseks 4,7 meetrit, kuid nemad tuvastasid, et meri on seal viis meetrit sügav.
VTA mõõdistuskaater Kaja sõidab Rukki kanalit mõõdistama lähipäevil kui jääolud seda võimaldavad. Süvendama hakatakse kanalit augustis.
Madala veetaseme tõttu katkes parvlaevaliiklus mandri ja Hiiumaa vahel tänavu talvel mitmel korra. Andmeid veetaseme kohta põhinesid Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) meresüsteemide instituudile.
Hiiumaa ja mandri vahelise laevaliikluse osas on pidanus selgitusi andma ka majandusminister Kadri Simson. Ta on öelnud, et valitsus tegeleb tõsiselt olukorra lahendamisega ning enne süvendustöid on leitud teised transpordilahendused.
"Tuletan meelde, et probleemide tekkimisel võttis riik kiiresti tarvitusele abinõud hiidlaste olukorra leevendamiseks: tihendati Tallinn-Kärdla lennuliini ja Saaremaa-Hiiumaa vahelist laevaühendust. "
Toimetaja: Indrek Kuus