Jaeketid maksavad vaatamata e-poe populaarsuse kasvule kojuveo eest siiani peale ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Eestis võidab populaarsust kauba kojutellimine poodidest. Kuigi e-toidukaubandus kasvab Eestis pea 40 protsenti aastas, maksavad suured jaeketid kaupade kojuveo eest siiani peale.

Selveri komplekteerimiskeskuses joonistab tarkvara banaani ja pesukäsna kilekotti maandumiseks optimaalse teekonna nii, et noppijad ja pakkijad ei peaks tegema ühtegi üleliigset sammu, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Kui e-Selver kolm aastat tagasi alustas, töötas veebipoes paar-kolm komplekteerijat ja kauba vedas laiali neli autot. Täna on Baltimaade suurimas komplekteerimiskeskuses töötajaid pea 100 ja autosid 20. Äriplaan näeb ette kümnekordse kasvu.

"Juba eelmise aasta sügisel käisime üle 10 000 inimese eest iga kuu poes. Tänane e-kaubanduse näide näitab, et me oleme teinud justkui ühe poe Selveri poodidele lisaks," selgitas Selveri e-kaubandusjuht Gunnar Obolenski.

"Kasvu suurus võiks olla nii, et esimestel aastatel peaaegu kahekordistus iga aasta. Nüüd, kus baasmaht on läinud väga suureks, siis kasv on 30-40 protsenti aastas," lisas ta.

Möödunud nädala teade FreshGo veebipoe sulgemisest tuli konkurentidele üllatusena. Nähtavasti ei jõudnud investorid kasumit ära oodata, sest kuigi e-toiduäri kasvab suure hooga, toodab see kauplusekettidele esialgu kahjumit.

"Kahjuks hetkel see ärilises mõttes ei tasu ära, aga näeme seda olulise lisaväärtusena," ütles Prisma Eesti operatiivdirektor Teemu Kilpiä.

"Ega ta kullaauk ei ole täna ja kas ta kullaauk ka tulevikus on, seda näitab aeg," tõdes Rimi Eesti juht Vaido Padumäe.

Kui Prisma on e-ärisse sisenenud ettevaatlike sammudega, siis Rimi on võtnud aastaid hoogu ja lubab tänavu avada veebipoe kolmes Balti riigis korraga.

"Täna veel kuupäeva välja hõigata ei tahaks ja ei julgeks, aga aktiivne töö käib," kinnitas Padumäe.

"Täna minu teada ei teeni keegi e-kaupmeestest Eestis kasumit. Me oleme valmis selleks, et pigem on see investeering tulevikku - nelja kuni kuue aasta lõikes tuleb seda äriplaani vaadata," lisas ta.

Selver, Prisma ja Maxima toovad toidukaubad tasuta koju, kui tellimus ületab 40 eurot. Coop pakub tasuta kullerit alates 25-eurostele ostudele.

Teemu Kilpiä leiab, et selline äri ei ole kestlik ja suunab kliente Prisma äsja avatud drive-in'i.

"Tasuta lõunaid pole. Ma usun, et tasuvuse vaatenurgast muudatusi on tulemas hinnastamise osas," ütles ta.

Selver lubab praeguses teeninduspiirkonnas hinnapoliitika muutmata jätta.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: