Kahjumis Baltika plaanib taas ärimudelit muuta
Eesti rõivafirma Baltika kukkus möödunud aastal kolme miljoni euroga kahjumisse. Ettevõte juhtkond plaanib ettevõtte päästmiseks taas ärimudelit muuta ja võib-olla ka mõnest brändist loobuda. Viimati muutis Baltika ärimudelit möödunud aasta suve lõpus.
"Baltika Grupp peab radikaalselt muutma lähiaastate tegevus- ja finantseerimisplaani," ütles Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder pressiteate vahendusel. "Kui senine plaan tugines rahvusvahelisele kasvule, siis seoses moeäri tegevuskeskkonna muutumisest tingitud vähenenud müükidele ning enamike frantsiisipartnerite ootamatult negatiivsetele finantstulemustele, peame edaspidi keskenduma äriprotsesside lihtsustamisele ning tegevuskulude järsule vähendamisele."
Milderi sõnul on plaanis lisaks tegevuskulude vähendamisele kiirendada turu muutustele reageerimist. "Hetkel peame finantseerimise osas läbirääkimisi suuromanike ja nõukogu liikmetega ning edasistest sammudest saame täpsemalt rääkida lähinädalatel, kui on langetatud strateegilised otsused," märkis ettevõtte juht.
"Hetkel käib alternatiivide kaalumine, peame läbirääkimisi suuromanike ja nõukogu liikmetega ning strateegilised otsused langetatakse märtsi esimeses pooles. Personalikulu moodustab meie tegevuskuludest umbes 60 protsenti, kui me räägime tegevuskulude vähendamisest uue strateegilise kava valguses, siis tuleb ka seda analüüsida. Me kindlasti tahame hoida oma häid töötajaid ja kergekäeliselt siin ühtegi otsust ei langetata," lisas Milder
Baltika Grupi neljanda kvartali puhaskahjumiks kujunes 1,5 miljonit eurot möödunud aasta puhaskahjumiks 3,1 miljonit eurot. "Ettevõtte neljanda kvartali puhaskasum oli 133 tuhat eurot, kuid tingituna ühekordsetest kuludest seoses Ida-Euroopa frantsiisipartnerite nõuete allahindlusega, kujunes kvartali lõpptulemuseks 1,5 miljoni eurone puhaskahjum," ütles Milder. Kontserni müügitulu langes möödunud aastal 3 protsenti 39,5 miljonile eurole.
2018. aasta kahjumi põhjusteks olid Saksamaa ja Kesk-Euroopa kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg 2018. aasta sügisel toimunud koostöötingimuste muudatus, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikes Saksamaa kaubamajades ning suurenenud turustuskulud Soome jaeturule sisenemisega.
"Samuti on Ukraina, Valgevene ja Venemaa keerulise majandusliku ja poliitilise olukorra tõttu sealsetel turgudel Baltika frantsiisipartnerite müügimahud ning maksevõime oluliselt vähenenud, mistõttu olime sunnitud lõpetama ennetähtaegselt frantsiisilepingud Valgevene ja Ukraina partneritega. Koostööd Venemaa partneriga jätkame vähendatud mahus," märkis Milder. Ta lisas, et Balti riikide jaeturg peab tarbimise langusele paremini vastu: "Näeme siin positiivsemat müügitrendi, eriti Montoni ja Mosaici naistekollektsioonide puhul."
Baltika Grupi juhatuse esimehe sõnul pole tulevikus välistatud ka muudatused brändiportfellis. "Lähtume kindlasti sellest, milliste brändide kollektsioonid meeldivad tarbijatele enim. Kogu brändiportfelli naiste kollektsioonide brutokasum kasvas eelmise aastaga võrreldes ning enim mõjutas tulemuse paranemist Montoni naiste kollektsioon. Ka meie premium-bränd Ivo Nikkolo näitas neljandas kvartalis häid tulemusi," sõnas Milder.
Ettevõte teatas 2018 augustis pöördelise muutuse kavast. Selle kohaselt plaanis ettevõte luua uue katusebrändi ja jõuliselt siseneda frantsiisipartneritega välisturgudele.
Baltika Grupp müüb riideid Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo brändi all. Ettevõttes töötas möödunud aastal keskmiselt 975 inimest, ehk 51 vähem kui aasta varem.