Tallink väljub moebrändide frantsiisiärist

Tallink Grupp müüs kaldakaubandusega tegeleva tütarettevõtte Baltic Retail ja lõpetab moebrändide frantsiisiäri kaldal.
Tallink Grupp teatas reedel börsile, et sõlmis lepingu Talwest Grupp OÜ-ga ning müüb ettevõttele kontserni kaldakaubandusega tegeleva tütarettevõtte Baltic Retail OÜ.
Talwest tegeleb jalatsite müügiga ja kuulub Leedu omanikele.
Seega loovutas Tallink müügiga kaubamärkide Esprit, Vero Moda, Jack& Jones, SuperDry ja United Colors of Benetton Baltikumi frantsiisiõigused Talwestile.
Seejuures opereeris Tallink Tallinna suuremates kaubanduskeskustes kaheksat kauplust, kus töötab kokku 35 töötajat.
Ettevõte jätkab üksikute kaldakaupluste opereerimist Tallinna Sadamas ning esmatarbekaupade kaupluse Tallink Express opereerimist Balti jaama ajaloolises ootepaviljonis. Lisaks jätkab Tallink Grupp kaldal kiirtoiduketi Burger King restoranide avamist Baltikumis, omades keti frantsiisiõigusi kõigis kolmes Balti riigis, teatas ettevõte.
Tallink Grupp asutas erinevate globaalsete moebrändide frantsiisiõigusi omava tütarettevõtte Baltic Retail OÜ 2018. aastal, kui ettevõte kavandas kaldakaubanduse olulist laiendamist pärast kaubamärkide Esprit, Superdry, Vero Moda, Jack&Jones ja United Colors of Benetton frantsiisiõiguste omandamist Baltikumis.
Tallink Duty Free juht Aimar Pärna rõhutas, et ettevõtte asutamine ja kaldal tegutseva moebrändide frantsiisiäri laiendamine tugines aastakümnete pikkusele kaubanduskogemusele. Seega oli see tema sõnul igati loogiline samm paar aastat enne pandeemia puhkemist.
"Praegusel hetkel peame me oma plaanid aga ringi tegema ja fookuse mujale seadma. Praegusel hetkel keskendume oma põhitegevuse tuleviku kindlustamisele ning kaubandustegevuses pigem veebikaubanduse jõulisele arendamisele. Tänases maailmas ja uute ostlemisharjumuste vaates, kus domineerivaks on väga kiirelt muutunud ostlemine veebis, tuleb ka meil oma energia ja tegevused lähitulevikus suunata pigem sellesse valdkonda," kommenteeris Pärna müügiotsust.
Allikas: BNS, ERR