Pihel Telia tehingust: telekomifirmad tahavad nüüd ka sisu omada ({{commentsTotal}})

Jüri Pihel
Jüri Pihel Autor/allikas: Ülo Josing/ERR

Skandinaavia suurima telekomikontserni Telia otsus osta Bonnieri kontsernilt Bonnier Broadcasting on Tallinna Ülikooli telemajanduse ja telefirma õppejõu Jüri Piheli sõnul osa suurest rahvusvahelisest trendist.

Pihel tõi näiteks välja USA telekommunikatsiooni hiiglase AOL-i ja Warneri stuudio ühinemise, mis sarnaneb sellele, et Telia ostab ära Bonnier Broadcastingu.

"Küllap see on üsna loomulik asjade käik, sest need, kes signaali levitavad, kes teevad sisu kättesaadavaks, need ettevõtted on õige rikkad, nende kasumlikkus on väga kõrge," ütles Pihel ERR-ile ja lisas, et ettevõtetel on ahvatlev mitte ainult kellegi teise toodangut levitada, vaid ka seda sisu ise omada.

Pihel arvas, et Bonnier Broadcastingut, mis on kasumlik ettevõtte, müüdi hea hinna tõttu. Ta lisas, et meediaettevõtted näevad, et telekommunikatsiooni ettevõttel on kliendi käest raha lihtne kätte saada, aga traditsioonilist, ainult reklaamil baseeruvat televisiooni või raadiot on juba raskem üleval pidada.

Teenused, nagu videolaenutus ja voogedastus, on kasvav trend, ütles Pihel, kuid nende osakaal inimese igapäevasest meediatarbimisest ei ole sugugi suur.

Pihel ütles, et kui voogedastusele ja laenutusteenustele läheb inimestel kogu teleri vaatamisele kulutatud ajast kuus kuni seitse protsenti, siis traditsiooniliste meediakanalite vaatamisele kulub umbes 93 protsenti.

"Võib-olla see traditsiooniline telerivaatamine on nii mugav ja lihtne ja inimesele nii harjumuspärane tegevus, et need uued asjad võtavad väga aeglaselt vedu," arvas Pihel.

Pihel tõi välja, et moodsate voogedastusteenuste potentsiaalne tulusus on väga kõrge. "Ühe saate või ühe filmi äravaatamise eest võetakse kliendilt ikkagi märkimisväärselt palju raha võrreldes sellega, kui vähe tegelikult üks klient maksab tavatelekanalis ühe filmi või saate äravaatamise eest."

Telia edasist tegevust on Piheli arvates raske spekuleerida, kuid mees lisas, et Balti riikides on võimalik hästi teha nii traditsioonilt kui ka moodsat kasumlikku televisiooni.

Telia TV-teenuse valdkonna juht Karl Anton ütles ERR-ile, et Telia eesmärgiks on olla TV-valdkonna turuliider. Anton ütles, et sellest, kas Bonnier Broadcastingule kuuluvad telekanalid ka varsti Eesti televaatajate põhipakettidesse jõuavad, on veel vara rääkida.

Bonnier Broadcastingule kuuluvad soomlaste MTV3, rootslaste TV4 ja CMore.

Yle andmetel on Telia tehingu hind 9,2 miljardit Rootsi krooni ehk 888 miljonit eurot.

Toimetaja: Grete-Liina Roosve



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: