New York seab karmimad piirangud Uberile ja teistele sõidujagamisteenustele ({{commentsTotal}})

Meeleavaldajad nõuavad ülempiiri sõidujagamisteenust osutavatele autojuhtidele ja õiglasemat töötasu.
Meeleavaldajad nõuavad ülempiiri sõidujagamisteenust osutavatele autojuhtidele ja õiglasemat töötasu. Autor/allikas: AFP/Scanpix

New Yorgi linn on võtmas kasutusele uusi meetmeid, et reguleerida Uberit ja teisi rakenduspõhiseid sõidujagamisteenuseid, mis on toonud linna juurde tuhandeid autosid, kuid maksavad juhtidele miinimumtasu.

Kolmapäeval kiitis linnavolikogu heaks mitu seaduseelnõu, mis reguleerivad üürisõiduki teenuse osutamise tingimusi: muuhulgas kehtestavad seadused ülempiiri autojuhtide arvule, kes võivad pakkuda Uberi ja Lyfti teenust, kirjutab Vox.

Samuti seab uus seadus miinimumpalga määra, et autojuhid võiksid oma sissetulekust ära elada, ning nõuab, et peamised rakenduspõhised ettevõtted raporteeriksid iga sõidu detailid, sealhulgas sõidu kestuse, hinna, juhi palga ja ettevõtte teenitud vahendustasu.

Tegu on seni agressiivseima püüdega reguleerida Uberi tegevust pärast seda, kui Silicon Valley tehnoloogiahiind pööras 2011. aastal linnatranspordi korralduse pea peale. Võitlus New Yorgis on Uberi jaoks eriti oluline, kuna see on ettevõtte suurim turg.

Mais registreeriti linnas 18 miljonit rakenduse vahendusel tehtud sõitu – seda oli kuus korda rohkem kui kolm aastat varem samal ajal. Tehnoloogiaettevõte on pärast seda pälvinud tähelepanu murettekitava ärimudeli ja töökultuuriga, mistõttu võib New Yorgi seadusandlus saada teetähiseks teistelegi linnadele, kuidas reguleerida ettevõtte äritavasid.

Suur ja segane turg

New York püüdis juba aastal 2015 kehtestada sarnaseid, sõidujagamisteenuseid reguleerivaid seaduseid. Tol ajal oli Uber vaid nelja-aastane ja korraldas edukalt ülemaailmset kampaaniat, mis takistas kohaliku taseme püüdeid ettevõtte tegevust reguleerida – vastasel juhul ähvardas Uber tegevuse piirkonnas lõpetada.

Sellest ajast saadik on sõidujagamisteenuste turg aga plahvatuslikult laienenud ja sellega kaasnevaid probleeme on üha keerulisem eirata. New Yorgis Uberi ja Lyfti juhtidena elatise teenijate arv on praegu kuus korda suurem kui kolm aastat tagasi. Juulis 2018 oli linnas üle 78 000 auto, mis olid seotud nelja suurima sõidujagamisteenusega, samas kui jaanuaris 2015 oli see arv vaid 12 500.

Kui Uber registreeriks oma autojuhte töötajatena, mitte eraettevõtjatena, oleks ta New Yorgi suurim tööandja.

Uberi autojuhtide tugev konkurents ja väike palk on tõusnud hiljuti tähelepanu keskmesse, kui selgus, et aasta jooksul on linnas sooritanud enesetapu kuus elukutselist autojuhti, sealhulgas kolm taksojuhti, kel oli keeruline oma sissetulekust ära elada.

Toimetaja: Anette Parksepp



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: