Paldiski LNG-terminalis lõppesid merepõhja süvendustööd
Reedel lõppesid Paldiskis Alexela ja Infortari rajatava LNG-terminali jaoks tehtavad merepõhja süvendustööd Pakrineeme tipus Lahepere lahes.
Süvendustööd Lahepere lahes kestsid kokku kümme päeva. Töid teostas Belgia firmale Jan de Nul kuuluv laev Pedro Alvares Cabral.
Infortari tegevjuht Martti Talgre ütles, et nüüd, kui meri on suurte laevade vastuvõtuks valmis, algab järgmisel nädalal haalamiskai ehitus. Kai valmib 1. septembriks.
Talgre kinnitas, et ettevõtted on terminali rajamise ajagraafikust mõnevõrra ees, kuna süvendustööd läksid plaanitust kiiremini.
"Oleme käivitanud terminali ehitustegevuse heas usus eesmärgiga saavutada tarnekindlus ning teeme kõik endast oleneva, et tänavu sügiseks Vene gaasile reaalne alternatiiv tekiks ja nii igale kodutarbijale kui ka tööstusele oleks gaasivarustus tagatud. Pärast seda, kui saame Eleringilt kirjaliku kinnituse luua toru- ja turuühendis hiljemalt 30. novembriks, saame allkirjastada laeva rendilepingu, misjärel on terminali komplekt koos," ütles Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.
Paldiski terminal valmib kahe etapis – esimene etapp hõlmab kai ja Balticconnectoriga ühenduse ehitamist ning ujuvterminali rentimist, teises etapis ehitatakse välja püsiv lahendus ka terminalile.
Tänavu sügiseks valmiva terminalitaristu maksumus ulatub 40 miljoni euroni, millele lisandub ujuvterminali kaheaastane rent umbes 100 miljonit eurot ja Eleringi rajatav toruühendus.
Alexela ja Infortar märgivad, et Eleringi rajatav gaasitoru on LNG-terminali kõige väiksem osa, kuid sisult sama tähtis kui kai ja laev.
Toimetaja: Merili Nael