"Aktuaalne kaamera" uuris Tallinna tähtsaima liiklussõlme ohutust
Samal ajal kui Tallinna transpordiameti hinnangul on juuni lõpus pealinna tähtsale liiklussõlmele - Viru ringile - paigaldatud foor muutnud liiklust sujuvamaks ja ohutumaks, väidavad jalakäijad murelikult, et trammist väljumine ja trammi peale minek on läinud ohtlikumaks.
Praeguste andmete põhjal ei näe transpordiamet põhjust Mere puiestee trammipeatuse üleviimiseks Vene kultuurikeskuse ette, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Alates juuni lõpust reguleerib Viru ringi juurest Mere puiestee ületamist valgusfoor. 52 000 eurot maksma läinud foorisüsteem on Tallinna transpordiameti hinnangul täitnud oma eesmärgi.
"Täna saame öelda, et liiklusummikud antud piirkonnas on väiksemad tipptundidel. Muul ajal sõidukite ja jalakäijate liiklus toimub sujuvamalt ja jalakäijate liiklusohutus on kindlasti suurenenud," ütles Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.
Autojuhtidel on olnud mõni kuu aega harjuda, et lisaks ringristmikule tuleb jälgida foori ja et ära ei tohi unustada ka trammi, millest väljujatele ja sisenejatele tuleb jätkuvalt teed anda.
Üks murelik "Aktuaalse kaamera" vaataja arvab, et just foor püüab autojuhtide tähelepanu ja trammi peatusesse jõudmist ei panda tähele. Uurisime, mida arvavad trammisõitjad.
"On küll ohtlik jah, sest palju autojuhid üldse ei vaata, et tramm peatub ja teeb uksed lahti," ütles Rita.
"Üldiselt tundub, et nad (autojuhid) on üsna ettevaatlikud trammist tulevate reisijate suhtes," arvas Sergei, kelle arvates teeb foor liiklemise ohutumaks,
Politseil ei ole andmeid liiklusõnnetuste arvu kasvust Viru ringil. Põhja prefektuuri pressiteenistus vastas: "See foor on töötanud lühikest aega, samas on kesklinna piirkonnas olnud suured teetööd, mis on oluliselt mõjutanud liiklusvooge. Seega on praegu veel liiga vara kindlalt väita, kas ja mil moel on see foor midagi mõjutanud."
Linnageograaf Linnageograaf Tauri Tuvikene kahtleb, kas foor täidab oma eesmärki.
"Arvestades seda, et see ruum, mis jalakäijale jääb, on suhteliselt väike ja jalakäija jääb auto ja trammi vahele ja vahel ka trammile ette, siis ma ei julgeks öelda, et see on ohutu. Aga samas pole olnud ühtegi ohtlikku olukorda otseselt," rääkis Tuvikene.
Toimetaja: Heikki Aasaru